یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۸
«حرف‌هاي داخل قاب»؛ تلفيقي از آثار شاعران جوان و پيشكسوت جنگ

سيد محمد امين‌جعفري كه با كتاب «حرف‌هاي داخل قاب» به عنوان يكي از برگزيدگان جايزه كتاب سال دفاع مقدس در حوزه شعر معرفي شد، اين مجموعه شعر را حاصل تلفيقي از آثار شاعران جوان و نوجوان از سويي، و شاعران پيشكسوت استان فارس از سوي ديگر، در حوزه شعر دفاع مقدس خواند.

جعفري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان مطلب فوق افزود: اين كتاب نتيجه فعاليت‌هاي يك سال و نيم اخير من در گردآوري شعر دفاع مقدس استان فارس است.

وي ادامه داد: در اين مجموعه، آثاري از شاعران جوان استان فارس با محوريت موضوعي "شهدا" و به ويژه "شهداي گمنام" اين استان، گرد هم آمده‌اند.

جعفري با اشاره به مراحل تدوين اين مجموعه نيز يادآور شد: پس از جمع‌آوري اشعار شاعران جوان، سعي كردم كارها را به شكل ادبي‌تري بازنويسي كنم و در تدوين نيز، صورت مناسبي براي آنها در نظر بگيرم. در مرحله بعد، تصميم گرفتم آثاري از شاعران پيشكسوت استان، و يا شاعراني كه در زمان جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند، به اين مجموعه اضافه كنم.

وي با قرائت بخشي از مقدمه اين كتاب خاطرنشان كرد: به همين دليل، در مقدمه اين كتاب نيز نوشته‌ام "اين آثار حاصل ذوق شاعراني است كه برخي از آنها در دوران جنگ قنداقه‌پوش بودند و برخي با هر بيتي كه سرودند، ياد قنداق تفنگشان افتادند."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط