چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
كتابخانه‌هاي عمومي دستجرد و قلعه نو خرقان شاهرود افتتاح شد

كتابخانه عمومي دستجرد و كتابخانه عمومي قلعه نو خرقان در شهرستان شاهرود به بهره ‌برداري رسيد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان سمنان، كتابخانه عمومي دستجرد و قلعه نو خرقان از مصوبات دوره دوم سفر رياست جمهور بود.

كتابخانه عمومي دستجرد به متراژ 170 متر مربع و با هزينه يك ميليارد و 500 ميليون ريال ساخته شده و كتابخانه قلعه نوخرقان نيز با متراژ 220 متر مربع و هزينه دو ميليارد ريال بنا شده است. 

هر كدام از اين كتابخانه‌ها داراي 10 هزار جلد كتاب است.

تشكيل انجمن كتابخانه‌هاي عمومي جلفا، سيه رود و هادي شهر
انجمن كتابخانه‌هاي عمومي جلفا، سيه‌رود و هادي‌شهر آذربايجان شرقي تشكيل شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، از جمله مصوبات اين جلسه مي‌توان به آغاز طرح يكپارچه‌سازي اطلاعات كتابخانه‌هاي موجود شهرستان از قبيل عمومي، اداري، دانشگاه، مدارس و مساجد توسط اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان جلفا اشاره كرد.

فرماندار و رييس انجمن كتابخانه‌هاي عمومي جلفا در اين نشست با اشاره به موقعيت جغرافيايي اين شهرستان گفت: شهرستان جلفا به عنوان پل ارتباطي كشورهاي آسياي ميانه از جايگاه فرهنگ و سياسي قابل توجهي برخوردار است.

محمد رنجبر با اشاره به تردد روزانه پنج هزار نفر از مرز جلفا افزود: اين شهرستان نيازمند توجه بيشتري به مسايل فرهنگي است زيرا گردشگران و تجار كشورهاي مختلف از جمله حوزه آسياي ميانه از اين شهرستان به صورت مرتب در رفت و آمد هستند و اين امر فرصت بسيار مغتنمي براي معرفي فرهنگ ناب ايران اسلامي به جهانيان است.

سند مطالعه مفيد استان خراسان رضوي تصويب شد
سند مطالعه مفيد استان خراسان رضوي در جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي اين استان تصويب شد. 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان خراسان رضوي درباره نحوه تدوين سند مطالعه مفيد استان گفت: اين سند با نگاه و تكيه بر سند نهضت مطالعه مفيد كشور، سند چشم انداز كتابخانه‌هاي عمومي تا سال 1404، سند توسعه ملي استان، همچنين استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و دغدغه‌هاي موجود در امر كتاب و مطالعه تدوين شده است.

نجمه خدادادي تاكيد كرد: اين سند براي اولين بار در سراسر كشور تدوين شده و بر اساس دستور شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با كارشناسي فرهيختگان عرصه كتابخواني و انديشمندان اين حوزه براي استان بومي‌سازي شده است.

وي به بررسي رشد شاخص‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي از شهريور ماه 89 تا شهريور ماه سال 90 پرداخت و گفت: در افتتاح كتابخانه‌هاي عمومي از 150 باب كتابخانه در سال 89 به 161 كتابخانه در سال90 رسيديم كه اين رشد 11درصدي را نشان مي‌دهد.

خداداي گفت: در بخش زيربنا، 5/9 درصد رشد، تعداد كتاب‌هاي موجود در كتابخانه‌هاي عمومي 16 درصد و در بخش عضويت رشد 48 درصدي را در يكسال اخير شاهد بوديم.

تسويه بدهي شهرداري به كتابخانه‌هاي عمومي خضرآباد
 
دومين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهر خضرآباد با حضور اعضاي حقيقي و حقوقي تشكيل شد. 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، يكي از مباحثي كه در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، موضوع محاسبه نيم درصد شهرداري و پرداخت آن تا پايان مهر ماه سال جاري و واريز آن به حساب انجمن كتابخانه‌هاي شهر خضر آباد بود.

همچنين مقرر شد آموزش و پرورش با هدف جذب بيشتر دانش آموزان به مطالعه كتابخانه، نسبت به اجراي مطلوب طرح هاتف كتاب، مسابقات كتابخواني و اختصاص بخشي از ساعت انشاء به مطالعه و بازديد دانش‌آموزان از كتابخانه اقدام كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط