سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
بودجه‌اي براي فعاليت‌هاي كتابي نداريم!

رييس فدراسيون فوتبال در حاشيه مجمع ساليانه فدراسيون فوتبال كه ديروز (28 شهريور ) برگزار شد، از نبود بودجه اختصاصي براي انجام فعاليت‌هاي كتابي در اين فدراسيون خبر داد؛ فدراسيوني كه به داشتن بودجه فراوان شهرت دارد و رييس آن هم بارها بر اين موضوع تاكيد كرده است.-

علي كفاشيان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با تاكيد بر ضرورت مطالعه براي تمامي اهالي ورزش عنوان كرد: كمبود فعاليت‌هاي كتابي در فدراسيون فوتبال ناشي از بي‌علاقگي به اين حوزه نيست، بلكه نداشتن بودجه اختصاصي براي آن و همچنين تخصصي بودن اين حوزه سبب شده تا نتوانيم فعاليت‌هاي مناسبي در حوزه كتاب و كتابخواني انجام دهيم، اما هميشه درصدد تهيه تازه‌ترين آثار و علوم ورزشي مرتبط با فوتبال بوده‌ايم و خواهيم بود.

وي افزود: تاكنون به دليل دغدغه‌هاي بسيار فدراسيون فوتبال نتوانسته‌ايم اقدامي را كه شايسته فرهنگ مكتوب است، اجرا كنيم، اما با تمام توان از فعاليت‌هاي اين حوزه حمايت خواهيم كرد.

وي ادامه داد: حركت‌هاي فرهنگي از جمله برگزاري همايش‌ها و جشنواره‌هايي براي كتاب‌ها و علوم ورزشي، مناسب‌ترين راه‌هاي افزايش علاقه‌مندي اهالي فوتبال به مطالعه و كتابخواني محسوب مي‌شوند.

كفاشيان اظهار كرد: روانشناسي، تغذيه و مبارزه با دوپينگ، حوزه‌هاي قابل توجه اين فدراسيون محسوب مي‌شوند كه در صورت مشاهده كتاب‌هاي مناسب در آنها، براي تهيه‌شان اقدام مي‌كنيم.

وي درباره علت راه‌اندازي سيستم اطلاع‌رساني آكادمي فوتبال گفت: با وجود علاقه بسيار زياد اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال به موضوع حياتي كتابخواني و تاكيد بر ضرورت افزايش مطالعه در ميان ورزشكاران، زماني براي عملياتي كردن فعاليت‌ در اين حوزه نداشتيم و تصميم بر آن شد تا جاي خالي كتاب‌هاي ورزشي را با راه‌اندازي سيستم اطلاع‌رساني با وجود بيش از 800 كتاب و نرم‌‌افزار آموزشي در  قالب سيستمي الكترونيك پر كنيم.

وي بيان كرد: چاپ كتاب‌هاي متنوع و كم حجم مي‌تواند اوقات فراغت ورزشكاران را به خوبي پوشش دهد و سبب آمادگي ذهني آن‌ها مي‌‌شود، همان‌طور كه در سال‌هاي گذشته از ارايه كتاب به ورزشكاران حاضر در اردوهاي ملي، بازخورد‌هاي مطلوبي را نيز كسب كرديم.

وي كه پيش‌ترها در بانك مركزي كشورمان فعاليت مي‌كرد، درباره حوزه‌هاي مطالعه‌اي خودش گفت: به دليل اين كه بيشتر‌ فعاليت‌هايم در حوزه اقتصاد بوده‌ است، به مطالعه كتاب‌هاي اقتصاد به ويژه اقتصاد بين‌الملل و همچنين آثار مذهبي و زندگينامه بزرگان دين علاقه‌مندم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط