سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
مطالعه تاريخ، تکبر را مي‌کشد

سيد مهدي رحمتي، سنگربان شماره يک تيم ملي فوتبال کشورمان و باشگاه استقلال تهران، مطالعه کتاب‌هاي تاريخي را ضرورتي براي جوانان و به ويژه ورزشکاران دانست و عنوان کرد: تاريخ درس گذر دوره ‌هاي مختلف است و به ما مي‌آموزد که جاودان نيستيم و نبايد به جايگاهمان غره شويم. مطالعه تاريخ، تکبر را در درون آدمي مي‌کشد./

سيد مهدي رحمتي در گفت‌‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد: غرور و تکبر، انسان را از اوج به زير مي‌کشاند و اين امر در تاريخ ثابت شده است. بنابراين، مطالعه کتاب‌هاي تاريخي مي‌تواند از ايجاد اين حس شيطاني در وجود افراد به ويژه ورزشکاران حرفه‌اي جلوگيري کند.

وي که در فصل جديد مسابقات ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي ايران به عضويت تيم فوتبال استقلال تهران در آمده و در هفته‌هاي نخست ليگ يازدهم نمايش خوبي از خود نشان داده است، گفت: دين مبين اسلام  بر داشتن روحيه‌ و رفتاري به دور از غرور و تکبر تاكيد مي‌كند و به اعتقاد من، مطالعه کتاب‌هاي ديني و تاريخي انسان را در اجراي چنين دستوري موفق مي‌سازد.

وي گفت: هميشه به فررندم(علي) توصيه مي كنم كه در كنار مطالعه كتاب هاي درسي، سراغ كتاب هاي تاريخي – ديني نيز برود و همواره او را به کتابخواني در اين زمينه تشويق مي‌کنم.

رحمتي تاکيد کرد:‌ با وجود زمان کمي كه براي كتابخواني در اختيار دارم، بازهم سعي مي‌كنم کتاب‌هاي تغذيه ورزشي و همچنين آسيب‌شناسي را براي مطالعه انتخاب كنم.

وي با تاكيد بر ايجاد راهكاري براي کسب علم از سوي مربيان و ورزشکاران به صورت متقابل گفت: اگر اين كار ميسر نشود و ورزشکار احساس کند که مربي در مقاطعي نمي‌تواند پاسخ‌گوي نياز علمي وي باشد، مشکلاتي پيش خواهد آمد که در برخي موارد جبران‌ناپذيرند، مشكلاتي نظير درک نكردن متقابل. به همين دليل، بايد مربيان ورزشي همواره به افزايش علم و کسب تازه‌هاي علمي رشته ‌ورزشي خود بپردازند.

وي در پايان به تصميمش مبني بر ادامه تحصيل به محض کسب موقعيت زماني مناسب اشاره کرد و گفت: راه کسب موفقيت در آينده، ادامه تحصيل است و بايد ورزشکاران به اين امر اهميت ويژه‌اي دهند و من نيز در آينده‌اي نه چندان دور براي ادامه تحصيل در حوزه ورزشي اقدام خواهم کرد.

سيد مهدی‌ رحمتي‌‌، سال1361 در تهران‌ در يك‌ خانواده‌ مذهبی‌‌ به‌دنيا آمد‌. وي فوتبال‌ را از سال‌ 1371 و از مدرسه‌ فوتبال‌ شهيد قيانوري‌ نازي‌آباد آغاز كرد‌ و تا كنون در تيم‌هاي‌ پاس، دخانيات‌، فجر شهيد سپاسي‌ شيراز، مس كرمان، سپاهان‌ اصفهان و‌ استقلال تهران بازي‌ كرده است. وي اكنون سنگربان شماره يك تيم ملي فوتبال كشورمان محسوب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط