یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
جشنواره «كتاب بهمن» در هفته كتاب برگزار مي‌شود

فرهنگسراي بهمن به مناسبت نوزدهمين دوره هفته كتاب ويژه برنامه‌هايي را با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان عموم در دست اقدام دارد. برگزاري جشنواره «کتاب بهمن» در كتابخانه شهيد فهميده با شعار «دوستی با کتاب، در همه جا» از جمله اين برنامه‌ها به شمار مي‌آيند.-

مريم نواده، مدير كتابخانه شهيد فهميده فرهنگسراي بهمن، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به این که هدف از برپايي اکثر جشن‌های کتاب و هفته‌های کتاب و کتابخوانی شهرهای بزرگ دنیا، انتقال برنامه‌های کتابخانه و کتاب به میان مردم و ترغیب آنان به مطالعه است، جشنواره «کتاب بهمن» نیز با این هدف و با شعار «دوستی با کتاب، در همه جا» در نوزدهمین هفته کتاب و کتابخوانی برگزار مي‌شود.

مدير كتابخانه شهيد فهميده فرهنگسراي بهمن ادامه داد: این جشنواره به مدت یک هفته و در قالب برنامه‌های فرهنگی مرتبط، همزمان با برگزاري نمایشگاه بزرگ کتاب در فرهنگسراي بهمن و برپايي پنج غرفه‌ با عنوان «زندگی با کتاب» در پنج نقطه برگزيده منطقه 16 شهرداري تهران مانند ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس و سالن‌های انتظار مراکز درمانی اجرا می‌شود.

نواده با اشاره به سایر برنامه‌های فرهنگسرای بهمن كه در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار خواهند شد، عنوان كرد: ثبت‌نام یا تمدید عضویت افرادي كه نام آنها متبرک به نام علی باشند، به مناسبت عيد غدير به در كتابخانه‌هاي اين منطقه صورت رايگان صورت مي‌گيرد. در اين هفته همچنين نشستي با موضوع «كتاب در عصر رسانه‌هاي نوظهور: مرگ با عزت، یا زندگی جاودان» با حضور كارشناسان حوزه رسانه برگزار خواهد شد.

وي يادآور شد: تولید و انتشار کتاب اتوبوس با محتوای عید غدیرخم، توليد و انتشار كتابچه مرتبط با عيد غدير، افتتاح «وب سایت» کتابخانه شهید فهمیده، برپايي تور دانايي با هدف بازديد اعضاي منتخب كتابخانه شهيد فهميده از دفتر و چاپخانه يك ناشر معتبر، تجليل از خادمان كتاب و كتابخوان‌هاي نمونه منطقه شانزده، تولید محصولات تبلیغی با موضوع کتاب و کتابخوانی شامل پوستر و بنر، برگزاري نمایشگاه کاریکاتور کتاب و انتشار ويژه‌نامه کتابخانه شهید فهمیده با عنوان «میراث خوبان» در هفته كتاب، از ديگر برنامه‌هاي كتابخانه شهيد فهميده فرهنگسراي بهمن به شمار مي‌آيند.

مدير كتابخانه شهيد فهميده فرهنگسراي بهمن عنوان كرد: از دیگر برنامه‌هاي کتابخانه شهید فهمیده در فصل پاییز مي‌توان به ویژه برنامه‌اي اشاره كرد كه به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با عنوان «معرفت‌نامه صفوة الله» برگزار خواهد شد.

نواده افزود: بی‌تردید بخش اعظمی از وظیفه انتقال میراث ارزشمند فرهنگ عاشورا در طول چهارده قرن از تاریخ وقوع آن حادثه عظیم، بر عهده کتاب‌ها بوده است و مكتوبات توانسته‌اند ارزش‌های انقلاب و نهضت حسینی را به نسل‌های امروز منتقل کنند و امروز نيز مطالعه چنين کتاب‌هايي مي‌توانند همزمان با ایام شور حسینی، شعور شیفتگان سالار شهیدان و یاران باوفایش را ارتقا بخشند. 

وي در پايان گفت: «معرفت‌نامه صفوة‌الله» عنوان کیف مطالعه‌ای است كه شامل چهار منبع(3 عنوان کتاب چاپی ماه محرم و یک عنوان کتاب صوتی) و یک کتابچه مسابقه است. اين كيف مطالعه در ماه محرم در اختيار شركت‌كنندگان مسابقه قرار مي‌گيرد. از برگزیدگان اين مسابقه در روز پژوهش، در جريان برگزراي همایش «بررسی آثار مکتوب در زنده نگه داشتن قیام کربلا» با حضور کارشناسان و نویسندگان کتاب‌های کیف مطالعه تجليل مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط