دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
واكاوي سرنوشت دشمنان امام حسين (ع) در يك كتاب

كتاب «معالي السبطين؛ ترجمه بخش امام حسين(ع)» نوشته محمدمهدي حائري‌مازندراني با ترجمه مرتضي فهيم‌كرماني منتشر شد. اين اثر با تبيين وقايع عاشورا به واكاوي سرنوشت دشمنان سومين پيشواي شيعيان مي‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، اين اثر در هفت فصل به شهادت سومين پيشواي شيعيان، سرور آزادگان و وقايع بعد از شهادت آن بزرگوار مي‌پردازد. 

مولف، فصل نخست كتاب خود را در 14 مجلس تنظيم كرده است كه مباحثي نظير عاشورا، روز اندوه و گريه، وداع با اهل حرم، امام زين‌العابدين(ع) و شهادت امام حسين‌(ع) را دربر دارد. 

فصل دوم در شش مجلس به ماجراي آمدن مرغان و نوحه‌سرايي آنها و شهادت طفلان مسلم توجه مي‌كند. فصل بعدي در پنج مجلس، هجوم دشمن به خيمه‌هاي ابي‌عبدالله(ع) و آتش زدن خيمه‌ها را شرح مي‌دهد. 

فصل چهارم كتاب در چهارده مجلس صحنه ورود اسيران به كوفه، وقايع مجالس عبيدالله، بردن اسيرها و سرهاي شهيدان به شام و وقايع راه شام را ترسيم مي‌كند. فصل بعدي مسووليت بازگويي صحنه ورود اسرا به شام، مجلس يزيد، رويدادهاي مجلس يزيد، خطبه حضرت زينب(س) و خطبه امام سجاد(ع) را بر عهده دارد. فصل ششم در دوازده مجلس ماجراي خروج اهل‌بيت(ع) از شام و ورود آنها به كربلا را شرح مي‌دهد و به توصيف افرادي كه با امام حسين(ع) به كربلا آمدند، مي‌پردازد. 

در فصل هفتم كه شامل 9 مجلس است، انتقام خداوند از قاتلان امام حسين(ع) در دنيا و وقايع بعد از شهادت روايت مي‌شود. مولف در خاتمه اثر خود حالات امام حسن(ع) و روابط زيباي پيامبر(ص) با امام حسن(ع) و امام حسين(ع) را شرح داده است. 

چاپ نخست كتاب «معالي السبطين؛ ترجمه بخش امام حسين(ع)» با شمارگان 1300 نسخه در 586 صفحه وزيري و بهاي 130000ريال از سوي مركز پخش كتاب پكتا راهي بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط