سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
اجراي طرح «امانت‌دهي كتاب» در ميان دانش‌آموزان

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان فارس از اجراي طرح «امانت‌دهي كتاب» در ميان دانش‌آموزان همزمان با هفته كتاب خبر داد و گفت: دانش‌آموزان در اين طرح كتاب‌هاي شخصي خود را به يكديگر امانت مي‌دهند.-

محمدرضا كريمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به ويژه برنامه‌هاي «هفته كتاب» استان فارس اظهار كرد: در اين استان همزمان با برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب در مدارس مناطق مختلف، نمايشگاهي با هدف ارايه دستاوردهاي پژوهشي و تاليفي دانش‌آموزان و فرهنگيان استان فارس برگزار خواهد شد.

وي افزود: همچنين در اين نمايشگاه با هدف ايجاد جذابيت و تشويق دانش‌آموزان براي بازديد از آن، محصولات هنري دانش‌آموزان مانند كاردستي‌هايي با موضوعات مختلف عرضه خواهند شد.

كارشناس فرهنگي ـ هنري استان فارس ادامه داد: اجراي سرود با موضوع كتاب و كتابخواني توسط دانش‌آموزان به ويژه دانش‌آموزان دوره ابتدايي در مدارس استان فارس، از ديگر برنامه‌هايي محسوب مي‌شود كه در هفته كتاب صورت مي‌گيرد.

كريمي با اشاره به طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» گفت: استان فارس حدود 900 عنوان كتاب از كتاب‌هاي عرضه شده در اين طرح را انتخاب كرده است. اين كتاب‌ها در دوره ابتدايي به معرفي مفاخر ايران و جهان اسلام مي‌پردازند. در دوره راهنمايي و متوسطه نيز كتاب‌هاي رمان با موضوع تربيتي انتخاب شده‌اند.

وي بيان كرد: در طرح «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» كوشيديم تا كتاب‌هايي را انتخاب كنيم كه از سوي مولفان كشورمان به رشته تحرير در آمده‌‌اند و كمتر به سراغ كتاب‌هاي ترجمه رفتيم چون معتقديم كه اين كار علاوه بر تشويق و ايجاد انگيزه در مولفان كشورمان براي توليد آثار بيشتر و بهتر، زمينه را براي تربيت و پرورش دانش‌آموزان بر اساس فرهنگ ايراني را فراهم مي‌كند.

كارشناس فرهنگي ـ هنري استان فارس عنوان كرد: در طرح مذكور، كتاب‌هايي با هدف معرفي فرماندهان ارشد جنگ تحميلي در قالب داستان براي دانش‌آموزان مقطع ابتدايي عرضه شده بود كه از سوي استان فارس با استقبال خوبي مواجه شد. مسوولان برپايي اين طرح بايد تمهيداتي را براي افزايش تعداد عناوين اين‌گونه كتاب‌ها بينديشند تا دانش‌آموزان بيش از پيش با چنين شخصيت‌هايي آشنا شوند و آنها را در زندگي خود الگو قرار دهند.

كريمي اظهار كرد: متاسفانه بهاي برخي از كتاب‌هاي عرضه شده در طرح «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» بسيار بالا بود كه اين امر، امكان خريداري آنها توسط كارشناسان استان‌هاي مختلف را به حداقل رساند. اميدوارم مسوولان برپايي طرح مذكور براي سال‌هاي آينده، تخفيف بيشتري براي مدارس با هدف خريد تعداد بيشتري از كتاب‌ها توسط كارشناسان در نظر بگيرند.

وي عنوان كرد: اداره كل آموزش و پرورش استان فارس در سال تحصيلي جاري تصميم دارد در راستاي عمل كردن به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر «افزايش سرانه مطالعه در كشور» حدود دو هزار كتابخانه كلاسي به تعداد كتابخانه‌هاي كلاسي اين استان بيفزايد. همچنين اين اداره، طرح «افزايش كتاب‌ياران مدرسه» را در دستور كار قرار داده است و در نظر دارد تا حدود يك هزار كتاب‌يار ديگر نيز تربيت كند. پيش از اين حدود سه هزار و چهارصد كتاب‌يار براي حضور در كتابخانه‌هاي مدارس استان فارس تربيت شده بودند.

كارشناس فرهنگي ـ هنري استان فارس در پايان گفت: براي اجراي طرح «افزايش كتاب‌ياران مدرسه» در استان فارس، كتابچه‌اي‌ آموزشي در ميان دانش‌آموزان علاقه‌مند به كتاب‌ياري توزيع خواهد شد. اين كتابچه، شيوه‌هاي مطالعه دانش‌آموزان و شيوه‌هاي كتابياري را دربردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط