سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵
دغدغه اصلي وزارت ارشاد بايد حمايت از ناشران باشد

رييس مجلس شوراي اسلامي در مراسم افتتاحيه نهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» كه عصر امروز(17آبان) با حضور برخي مسوولان فرهنگي كشور برگزار شد، حمايت از ناشران را از جمله وظايف و دغدغه اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برشمرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي لاريجاني در اين مراسم كه در محل دائمي نمايشگاه‌‌هاي تهران برپا شد، در اين باره اظهار كرد: به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت آموزش و پرورش توصيه مي‌كنم اوضاعي را در جامعه و در تمامي عرصه‌هاي فرهنگي ايجاد كنند تا اهالي كتاب بويژه ناشران و مولفان كه زمينه‌ساز توسعه فرهنگ كشورند، با يك آرامش خاطر به فعاليت خود ادامه دهند.

وي افزود: ناشران در كشور، قشر مظلومي‌اند. آنها به دليل اُنسي كه با كتاب دارند، از پختگي و فرهيختگي برخوردارند و به سود اندك رضايت مي‌دهند. بنابراين، وظيفه دستگاه‌هاي اجرايي كشور بايد حمايت از ناشران باشد و راهكارهايي را براي جلوگيري از فلج شدن چرخه اقتصادي آنها ارايه دهند.

رييس مجلس شوراي اسلامي بسياري از نابساماني‌هاي موجود در جامعه را در اهميت ندادن به كتابخواني دانست و گفت: اهميت دادن به كتاب و كتابخواني به دليل محصول اين فرآيند است. كسي كه اهل كتاب باشد داراي شخصيت فرهيخته است و در تمام عرصه‌ها مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

لاريجاني برپايي نمايشگاه «ياد يار مهربان» را نشان دهنده تعلق‌خاطر نهادهاي مختلف حكومت به پيشرفت جامعه بويژه پيشرفت نسل جوان دانست و گفت: جوانان بايد به مطالعه كتاب تشويق شوند زيرا آنها قشري‌اند كه در آينده ساحت‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور را برعهده خواهند داشت. بنابراين بايد تمهيدات لازم براي مانوس شدن نسل جوان با كتاب و كتابخواني فراهم شود.

مراسم افتتاحيه نمايشگاه ياد يار مهربان عصر امروز(17 آبان) با حضور مسوولان فرهنگي كشور و برخي از ناشران شركت‌كننده در نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تهران برگزار شد. اين نمايشگاه تا يكشنبه( 22 آبان) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط