یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
نوجوانان ايلامی چهارده هزار کتاب خواندند

کودکان و نوجوانان مناطق روستایی استان ایلام چهارده هزار کتاب را در طول بیش از ۶ سال به امانت بردند و با پست آن‌ها را به کتاب‌خانه‌ی پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازگرداندند.

ايبنا نوجوان: کتاب‌خانه‌ی پستی کانون ایلام از سال 1384 تا پایان نیمه اول سال 1390 بیش از چهارده هزار کتاب را به صورت امانت از طریق پست در اختیار بچه‌های ساکن در مناطق روستایی قرار داده است. 

مسوولان اين كتاب‌خانه مي‌كوشند از این طریق زمینه‌ي مطالعه را برای کودکان و نوجواناني فراهم كنند كه ساكن روستاها و مناطق دوردست اين استان هستند.
 
این تعداد کتاب از طریق رابط کتاب‌خانه در روستاهای مختلف و مدارس ابتدایی و راهنمایی در اختیار مخاطبانی قرار گرفته است که به دلیل دوری راه یا محدودیت‌های دیگر امکان دسترسی به کتاب در کتاب‌خانه‌های شهرها را ندارند. 

بر پایه‌ی همین گزارش آماری، کتاب‌خانه‌ي پستی تا کنون در مدت این چند سال 3584 عضو ثابت کتاب‌خوان داشته است که کتاب‌ها را به امانت گرفته‌اند. در کنار این فعالیت اصلی از سال 84 تا کنون 9644 بار فعالیت معرفی شخصیت و سرزمین برای بچه‌های روستایی به‌صورت مکاتبه‌ای از طریق مربی کتاب‌خانه‌ي پستی کانون استان ایلام انجام گرفته است. 

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در سراسر استان به مخاطبان خود خدمات فرهنگی، ادبی وهنری ارایه می‌دهند. 

کتاب‌خانه‌های پستی از جمله‌ي مهم‌ترین مراکز فرهنگی ـ هنری پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به‌شمار میروند که سال‌هاست با استفاده از سامانه‌ي پست برای بچه‌های روستاهای تحت پوشش خود کتاب ارسال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها