شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲

کارخانه ذوب آهن شهر «فولکلینگن» در ایالت «سارلند» آلمان که در لیست میراث فرهنگی جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است در ماه دسامبر میزبان نمایشگاه «آستریکس و سلت‌ها» می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نمایشگاه که به «آستریکس» قهرمان مشهور سری کتاب‌های کودکان و زندگی واقعی سلت‌ها می‌پردازد، از تاریخ 17 دسامبر (26 آذر) در محل کارخانه ذوب آهن «فولکلینگن» برپا می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از بیش از 300 اثر که به نمایش گذاشته خواهد شد، دیدن کنند. آثار در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه تصویرگری‌های «آلبرت اودرزو» خالق شخصیت آستریکس و «رنه گوسینی» نویسنده داستان‌های آستریکس و نیز یافته‌های باستان شناسی از دوران جنگ‌های گالی (جنگ میان رومیان و گل‌ها) مربوط به بیش از 2 هزارسال پیش است. 

این نمایشگاه در واقع اختتامیه جشنواره «سال سلت‌ها 2011» را تشکیل می‌دهد. «سلت‌ها – نخبگان، اشراف، جنگجویان» عنوان نمایشگاه پیشین برگزار شده در این مکان فرهنگی بود و جمعیتی افزون بر 200 هزار نفر از آن دیدن کردند. 

کارخانه ذوب آهن شهر «فولکلینگن» در ایالت «سارلند» آلمان در سال 1873 تاسیس شد و در سال 1986 فعالیت صنعتی آن متوقف شد.سازمان یونسکو در سال 1994 این مکان را به عنوان نخستین بنای تاریخی صنعتی جهان در لیست میراث فرهنگی جهانی قرار داد. این مکان امروزه یکی از مهمترین مکان‌های فرهنگی صنعتی اروپاست که در آن مراسم‌ و برنامه‌های مختلف فرهنگی بسیاری برگزار می‌شود و سالیانه به طور متوسط 200 هزار نفر از آن دیدن می‌کنند. 

«آلبرت اودرزو» طراح کتاب‌های کمیک فرانسوی متولد 25 آوریل 1927 است. او به خاطر خلق شخصیت «آستریکس» و «اوبلیکس» که متن داستان‌های آن را «رنه گوسینی» به رشته تحریر درمی‌آورد به شهرت رسید. او تا زمان درگذشت «گوسینی» در سال 1977 همراه با وی یکی از موفق‌ترین سری کتاب‌های مصور جهان را خلق کرد.

ماجراهای «آستریکس» باهوش و یار قدرتمند او «اوبلیکس» از سال 1959 تا کنون به بیش از صدها زبان و گویش ترجمه شده‌اند. علاوه بر 34 جلد کتاب «آستریکس» چندین داستان کوتاه نیز از این قهرمانان به چاپ رسیده و این آثار داستانی دستمایه اقتباس‌های سینمایی نیز قرار گرفته اند. در یکی از این اقتباس‌ها ژرار دوپاردیو بازیگر سرشناس فرانسوی در نقش این شخصیت ظاهر شد. از جمله کتاب‌های آستریکس می‌توان به آستریکس گلادیاتور، آستریکس سپاهی، آستریکس و بازی‌های المپیک، آستریکس و مامور رومی، آستریکس و نبرد بزرگ و آستریکس و هدیه سزار اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها