چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۸
اختصاص271ميليارد ريال براي ساخت پرديس سينمايي و كتابخانه عمومي

مديركل هماهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توسعه و گسترش فضاهاي فرهنگي را يكي از اولويت هاي دولت نهم برشمرد و تصريح كرد:271ميليارد ريال به توسعه فضاهاي فرهنگي استانها اختصاص يافت. این اعتبار براي اجراي طرح هاي فرهنگي شامل پرديس‌هاي سينمايي و كتابخانه‌هاي عمومي هزينه شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا)، «محسن فردرو» مديركل هماهنگي وزير ارشاد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اين مهم از شعارهاي دولت نهم بوده كه طي دوسال گذشته در اين زمينه برنامه‌هاي مختلفي را اجرايي كرده است و طي دوسال گذشته نيز نود پروژه فرهنگي از جمله كتابخانه هاي مدرن، در استانهاي كشور به بهره برداري كامل رسيده است.

فردرو خاطرنشان ساخت: اين اعتبار براي اجراي طرح هاي فرهنگي شامل كتابخانه‌هاي عمومي، مجتمع‌هاي فرهنگي، تالارهاي مركزي و پرديس هاي سينمايي در استانهاي كشور هزينه شده است.

وي افزود: همچنين در دور نخست سفرهيئت دولت در مجموع 60ميليارد ريال اعتبار فرهنگي جاري براي استانها اختصاص يافت كه اين مبلغ علاوه بر اعتبار معمول ادارات ارشاد اسلامي بوده است.

اين مسئول تصريح كرد: علاوه برموارد ذكر شده درسال جاري 49 طرح فرهنگي شامل مجتمع و مراكز فرهنگي با 44هزار و 500مترمربع زيربنا و صرف 150ميليارد ريال اعتبار در استان هاي كشور در هفته دولت به بهره‌برداري رسيد.

فردرو ادامه داد: دولت نهم مصمم است كه در حوزه فرهنگ همانند ديگر حوزه ها در استانهاي محروم و فاقد امكانات و تجهيزات كار و فعاليتش را آغاز كند.

مديركل هماهنگي وزير ارشاد افزود: اين مهم از سوي طرفداران و منتقدان منصف دولت نهم قابل لمس بوده و عده اي زيادي به آن اذعان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها