در مراسم رونمايي از آثار حوزههای علمیه خواهران عنوان شد
نظام آموزشی پژوهشمحور نياز جامعه امروز است
معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران در مراسم رونمايي از آثار جديد اين مركز با اشاره به اینکه تدریس بر مبنای پژوهش منجر به آموختن شیوه پژوهشی به طلاب میشود، گفت: در نظام فعلی آموزشی باید پژوهش را پررنگتر کنیم و در نظامهای آتی، به دنبال نظام آموزشی پژوهشمحور باشیم.-
در اين مراسم محمود خالقی، معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران، با اشاره به لزوم بهکارگیری مبنای پژوهش در تدریس دروس مختلف گفت: این امر موجب مشارکت طلاب و محصلان در تدریس ميشود و دیگر استادان تنها متلکمان و گویندگان کلاس نخواهند بود.
معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران کاستن از حجم کتابها را از مزایای دیگر بهکارگیری روش تحقیق در تدریس دروس دانست و افزود: با انجام این کار به تدريج حجم متون کتابها کم میشود و میتوانیم به مرحلهای برسیم که از متون فارغ شویم.
وی همچنین این روش را موجب ارزشیابی تحصیلی بهتر طلاب دانست و اظهار کرد: تدریس بر مبنای پژوهش به آموختن شیوه پژوهشی به طلاب منجر میشود. این امر در شرایطی که طلاب به ارايه تحقیق پایانی در پایان دوره عمومی سطح دو(کارشناسی) و ارايه پایاننامه در پایان مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) موظفند، اهمیت فراواني دارد.
خالقي با اشاره به علت انتخاب شعار امسال هفته پژوهش حوزههای علمیه خواهران با عنوان «هر طلبه یک پژوهشگر» یادآور شد: در نگاه نخست شاید گفته شود كه هر طلبه نمیتواند به صورت تخصصی یک پژوهشگر باشد اما باید دانست حتی یک مدرس و مبلغ خوب برای انجام موفق ماموریتهای خود باید از پژوهش بهرهمند شود.
در پایان این مراسم پنج عنوان از آثار جدید پژوهشی حوزههای علمیه خواهران زیر رونمایی شدند.
«چکيده تحقيقات پاياني» به کوشش فاطمه سادات اسحاقآبادي و گلاب سروريلکي، «قطرهاي از دريا نشاني ميدهد» با گردآوري سيدمحمدباقر حسيني، «بهشت عرفه» رهيافتههاي فرشته برازجاني از سفر مکه، «اصول و مهارتهاي پاياننامه نويسي» نوشته سيدحسين اسحاقي و «چکيده پاياننامههاة كه حاوي 49 چکيده از ياياننامههاي سطح سه حوزههاي علميه خواهران است، از جمله مكتوباتي بودند كه در مراسم روز گذشته رونمايي شدند.
نظر شما