سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
ضرورت حمايت دولت از برگزیدگان کتاب‌های آموزشی جشنواره رشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: دولت باید از کتاب‌های آموزشی و کمک درسی برگزیده در جشنواره رشد حمایت و در نشر اين آثار به ناشران دولتی و خصوصی کمک کند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، محمدجواد آرین‌منش در اين باره اظهار كرد: متاسفانه بازار کتاب‌هاي کمک آموزشی و كمك درسي نظام آموزش و پرورش از ساماندهی خوبی برخوردار نيست.

وی با بيان اين‌كه جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد می‌تواند در این حوزه راه‌گشا باشد، افزود: آموزش و پرورش باید کتاب‌هاي مورد قبول و استاندارد را در قالب این‌گونه جشنواره‌ها در سطح تهران و کشور معرفی کند. همچنين آموزش و پرورش باید با هدف ساماندهي كتاب‌هاي كمك آموزشي، از نظرات صاحب‌نظران و خُبرگان این حوزه نيز استفاده كند.

آرین‌منش با اشاره به اين‌كه کتاب‌های آموزشی جشنواره رشد بر اساس مطالعات علمی و بررسي دقيق كارشناسان انتخاب مي‌شوند، اظهار كرد: هدف اين جشنواره افزون بر ارايه آثار مناسب، بايد نقد و بررسی اين کتاب‌ها نيز باشد. 

وی درباره ارايه استاندارهای کتا‌ب‌هاي آموزشی در این جشنواره گفت: تبيين استاندارها و معیارهای مشخص در این جشنواره قابل تامل‌ است اما هنوز کافی نیست؛ بنابراين، باید آخرین شیوه‌های تعلیم و تربیت در دنیا را بررسی كنيم و آن را با فرهنگ اسلامی و ایرانی تطبیق دهیم تا به شاخص‌هاي مناسبي دست يابيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط