جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
طرح «مطالعه مفيد» در استان اردبيل اجرا مي‌شود

طرح «مطالعه مفيد» از جمله طرح‌هاي نظام آموزش و پرورش محسوب مي‌شود كه در مدارس اغلب استان‌‌هاي كشور مانند اردبيل در حال برگزاري است. دانش‌آموزان در اين طرح با حضور در گروه‌‌هاي چند نفره، درباره موضوع ويژه‌اي تحقيق و پژوهش مي‌كنند.-

رحمان اَرحَمي، كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان اردبيل، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: دانش‌آموزان مقاطع راهنمايي و متوسطه استان اردبيل بر اساس موضوعي كه وزارت آموزش و پرورش يا كميته برگزاري طرح «مطالعه مفيد» مشخص مي‌كنند، در گروه‌هاي سه نفره يا بيشتر با كمك معلم راهنما به تحقيق درباره آن موضوع مي‌پردازند. انتخاب موضوع تحقيق از سوي دانش‌آموزان نيز امكان‌پذير است.

وي با بيان اين‌كه دانش‌آموزان با شركت در طرح «مطالعه مفيد» براي كسب نتيجه تحقيق، به مطالعه كتاب‌هاي مربوط به موضوع مي‌پردازند، گفت: اجراي اين طرح در مدارس نه تنها زمينه مشاركت و تبادل نظر دانش‌آموزان را فراهم مي‌كند، بلكه باعث ترويج فرهنگ مطالعه در كشور مي‌شود.

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان اردبيل با اشاره به اين‌كه دانش‌آموزاني كه در طرح مذكور رتبه‌هاي برتر را كسب كنند، از مرحله مدرسه به مراحل منطقه، استان و كشور نيز راه مي‌يابند، اظهار كرد: اجراي طرح «مطالعه مفيد» در ميان دانش‌آموزان مقطع راهنمايي استان اردبيل در مرحله استاني پايان مي‌پذيرد اما دانش‌آموزان مقطع متوسطه تا مرحله كشوري پيش مي‌روند و در پايان، از تحقيقشان در قالب يك مقاله علمي در سطح كشور دفاع مي‌كنند.

اَرحَمي در پايان خواهان بازگشت جايگاه كتابدار به نظام آموزش و پرورش شد و گفت: وجود كتابدار متخصص در كتابخانه مدارس با توجه به تاكيدي كه مقام معظم رهبري در ترويج نهضت مطالعه كشور دارند، امري ضروري است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط