دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
ثبت‌نام شركت در سيزدهمين جشنواره قرآني «كودك و نوجوان»

كارشناس قرآني منطقه 22 شهرداري تهران اعلام كرد كه ثبت‌نام سيزدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان در فرهنگسراي تهران آغاز شد.-

 محمد جعفري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين‌كه ایجاد انس کودکان و نوجوانان با قرآن کریم و جهت‌دهی به استعدادهای هنری و ادبی کودک و نوجوان به سمت قرآن مجید، از اهداف برپايي اين جشنواره‌اند، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان برای تقویت و آموزش‌دهی در آینده و ارتقای آگاهی کودکان و نوجوانان درباره مفاهیم انسان‌ساز کتاب آسمانی و به کارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره‌ عنوان كرد.

وي با اظهار اين كه در این دوره از جشنواره نخستين باشگاه قرآنی کودک و نوجوان تشكيل مي‌شود، افزود: بهره‌مندی از آموزش‌های قرآنی‌، تخفیفات ویژه خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی مراکز و فرهنگسراها و همچنين شرکت در اردوهای قرآنی، از مزایای عضویت در باشگاه قرآنی کودک و نوجوان است. 

جعفري ادامه داد: این جشنواره در دو بخش دختران و پسران در رشته‌های حفظ‌، قرائت، ترتيل قرآن كريم، اذان، خوشنويسي و نقاشي در مقاطع سني پيش‌دبستاني تا پيش‌دانشگاهي برگزار مي‌شود كه رشته اذان تنها ویژه پسران است. 

مدير خانه فرهنگ گرمدره، از گروه‌هاي پیش‌دبستانی (شش ساله‌ها)، اول تا سوم ابتدایی، چهارم و پنجم ابتدایی، اول تا سوم راهنمایی، اول و دوم دبیرستان، سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی، به عنوان شش گروهی ياد كرد که می‌توانند با مراجعه به مدارس و مراکز فرهنگی منطقه در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

وي ادامه داد: در اين دوره از مسابقات غير از پيش‌دبستاني‌ها، هر فرد فقط در يك بخش مي‌تواند شركت كند. همچنين در يك روز باقي مانده به برگزاري اين دوره از مسابقات، كلاس‌هاي آموزشي ويژه هر بخش برگزار مي‌شوند.

جعفري با بيان اين‌كه براي گروه پيش‌دبستان كلاسي برگزار نمي‌شود، گفت: گروه پيش‌دبستاني تنها در دو حوزه نقاشي و حفظ  14 سوره پاياني قرآن كريم به صورت غيرحضوري شركت مي‌كند.

مدير خانه‌ فرهنگ گرمدره با اشاره به برگزاري اين مسابقات در دو دوره، اعلام كرد كه دوره دوم اين رقابت‌ها پس از برگزيده شدن منتخبان منطقه‌اي، روز سوم و چهارم اسفندماه در فرهنگسراي قرآن مسابقه خواهند داد. 

كارشناس قرآن منطقه 22 از علاقه‌مندان براي شركت در اين جشنواره دعوت كرد تا برای ثبت‌نام در سيزدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان به مدارس منطقه 22 تهران مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط