چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۳
صندلي خالي «اقبال لاهوري» در سيما فيلم پر مي‌شود

مجموعه تلويزيوني «اقبال لاهوري»، درصورت توافق مركز «سيمافيلم» با عليرضا شجاع‌نوري درمقام تهيه كننده، به زودي كليد خواهد خورد. اين فيلم زندگي و آثار اقبال لاهوري شاعر پارسي‌گوي پاكستاني را به تصوير می‌كشد.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا) از «سيمافيلم»، تحقيقات گسترده و نگارش فيلمنامه مجموعه تلويزيوني «اقبال لاهوري» توسط عباس نعمتي و با پيگيري‌هاي مستمر ايرج تقي‌پور 2 سال به طول انجاميده است.

عليرضا شجاع‌نوري نيز به عنوان تهيه كننده مجموعه تلويزيوني «اقبال لاهوري»، برآورد اوليه اين پروژه را به مركز «سيمافيلم» اعلام كرده است، كه در صورت توافق، نگارش نهايي آن با توجه به نوع اجرا انجام خواهد شد.

هنوز شخص موردنظر براي كارگرداني اين مجموعه به طور قطع انتخاب نشده است. اما به گفته شجاع‌نوري همه چيز منوط به اعلام نظر قطعي «سیمافیلم» و آغاز مراحل بعدي است.

وي درباره مكان شكل گيري این سريال گفت: ترجيح مي‌دهيم در صورت فراهم شدن شرايط، آن بخش از كار را كه مربوط به پاكستان است در همانجا به انجام برسانيم كه سنديت بيشتري داشته باشد. البته در شرايطي كه بتوان كار را در اينجا دنبال كرد، فیلم را در ايران خواهیم ساخت. چون در ايران دسترسي ما به منابع اعم از امكانات و منابع انساني و بازيگر، راحت‌تر است و از سوی دیگر، بار دراماتيك قصه در ايران نیز قابل پيگيري است.

شجاع نوري تصريح كرد: اگر در شرايطي بخواهيم پستخانه لاهور را كه نقش بسيار زيادي در داستان دارد به تصوير بكشيم، و كپي آن را بتوانيم در ايران داشته باشيم، اينجا كار مي‌كنيم و در غير اين صورت، چون اصل پستخانه هنوز در لاهور وجود دارد، به آنجا مراجعه خواهيم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط