شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
ضمیری: کتاب برگزیدگان جشنواره شعر منتشر شود

حسین ضمیری، شاعر و برگزیده دومین دوره جشنواره شعر فجر، پیشنهاد كرد: کتاب جشنواره برای آگاهی و آشنایی دیگر شاعران و علاقه‌مندان این عرصه با نمونه اشعار شاعران برگزیده جشنواره، منتشر شود.-

ضمیری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: امسال سامان‌دهی مناسبی برای جشنواره صورت گرفته است و این‌که آثار ارسالی به جشنواره برای ارزیابی نباید به دیگر جشنواره‌ها راه یافته باشند، یکی از نقاط قوت آن است و تغییر و تحولی در این جشنواره به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: متاسفانه در جایزه‌ها و جشنواره‌های مختلفی که هر سال برگزار می‌شود، شاهد هستیم عده‌ای به‌طور ثابت و در اکثر این جایزه‌ها یا جشنواره‌ها به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

ضمیری درباره علت این امر توضیح داد: به‌نظرم چنین مساله‌ای از ثابت بودن تیم‌های داوری ناشی می‌شود و اغلب داوران شعر در جشنواره‌ها و جایزه‌های مختلف حضور دارند. شایسته است مسوولان و دست‌اندرکاران این جشنواره‌ها از استادان و کارشناسان مختلف عرصه شعر و با سلیقه‌های متنوعی بهره بگیرند.

وی بر اهمیت بحث نظارت در چنین جشنواره‌هایی تاکید و تصریح کرد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت، هدایت و حمایت است. احساس می‌کنم تاحدودی در بحث‌های نظارتی کوتاهی شده است. توجه به بحث نظارت سبب می‌شود داوری‌ها نیز دقیق‌تر و علمی‌تر انجام شود و شاهد انتخاب‌های تکراری و دریافت جایزه توسط عده‌ای محدود از شاعران نباشیم.

این شاعر ادامه داد: استفاده از تجربه و راهنمایی‌های پیشکسوتان عرصه شعر نیز از دیگر راه‌های ارتقای سطح کیفی جشنواره خواهد بود. به عبارت دیگر بهتر است از مشاوران عالی فرهنگی در برگزاری جشنواره‌ها و جایزه‌ها از جمله جشنواره شعر فجر بهره بگیریم.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم کتاب جشنواره شعر فجر امسال منتشر شود و تمامی علاقه‌مندان بتوانند از اشعار شاعران برگزیده جشنواره استفاده کنند.

ششمین جشنواره بین‌‌المللی جشنواره شعر فجر از 18 بهمن تا اول اسفند در تهران و 9 استان دیگر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط