یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
منوری: افزودن بخش پژوهش جشنواره را علمی‌تر می‌کند

هادی منوری، شاعر، معتقد است افزودن بخش پژوهش به جشنواره‌ شعر فجر سبب پربارتر این جشنواره می‌شود و بار علمی آن‌را افزایش می‌دهد.-

منوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: باتوجه به این‌که تاکنون پنج سال از برگزاری جشنواره شعر فجر گذشته است و اکنون در آستانه برگزاری ششمین دوره این جشنواره هستیم، این انتظار می‌رود که جشنواره امسال با برنامه‌تر و بهتر از دوره‌های پیشین برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین از این پس باید آثار قوی‌تر و شایسته‌تری در جشنواره دیده و بررسی شوند و امیدوارم باتوجه به عمر ۶ ساله جشنواره، این جشنواره بتواند توقع اهالی شعر را در خور تجربه و پشتوانه‌اش برآورده سازد.

این شاعر در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی‌اش از افزودن بخش پژوهش به جشنواره امسال توضیح داد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها در هر حوزه و موضوعی‌ است و برای ماندگار شدن آثار در زمینه‌های مختلف نیازمند انجام پژوهش‌های علمی در آن حوزه‌ها هستیم. شعر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی در پایان افزود: افزودن بخش پژوهش به جشنواره سبب می‌شود شاهد آن باشیم که حوزه پژوهش جایگاهش را در میان جشنواره‌‌ها و جایزه‌های ادبی باز کند و شاهد خلق آثار پژوهشی قوی و پرباری در حوزه شعر از سوی پژوهشگران باشیم. همچنین امیدوارم پژوهشگران نیز از این فرصت ویژه استفاده کنند و گام‌های استواری در عرصه پژوهش بردارند.

ششمین جشنواره بین‌‌المللی جشنواره شعر فجر از ۱۸ بهمن تا اول اسفند در تهران و ۹ استان دیگر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط