یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
برگزاری مسابقه كتابخواني «برف سرخ» در مازندران

مسابقه كتابخواني براساس كتاب «برف سرخ» به مناسبت سوم خرداد ماه، سالروز آزاد سازي خرمشهر در استان مازندران برگزار مي‌شود.-

مفيد اسماعيلي سراجي، مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: پنج هزار نسخه از كتاب «برف سرخ» براي مسابقه كتابخواني منتشر شده كه در كتابفروشي‌هاي شاخص استان مازندران و در سطح مدارس توزيع خواهد شد.

وي افزود: «برف سرخ» رماني براساس خاطرات «رقيه سراجيان» همسر سردار شهيد حبيب‌الله افتخاريان معروف به «ابو عمار»، توسط حسين مرتضوي كياسري نوشته و به زبان‌هاي عربي و انگليسي ترجمه شده است.

مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج استان مازندران گفت: مسابقه كتابخواني از اين كتاب در سراسر استان مازندران به مناسبت سالروز آزاد سازي خرمشهر برگزار و نتايج آن در هفته دفاع‌مقدس سال آينده اعلام خواهد شد.

مبارزات انقلابي و دوران دانشجويي حبيب‌الله افتخاريان در آلمان و فرانسه از بخش‌هاي جذاب كتاب «برف سرخ»اند. وي فرماندهي تيپ 25 كربلا , فرماندهي سپاه پاسداران بانه و مريوان را بر عهده داشته و شانزدهم اسفند ماه 1363 در جبهه مريوان به شهادت رسيده است.

كتاب «برف سرخ» به تازگی براي دومين بار از سوي سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج استان مازندران چاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها