دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
انتشار «خطابه مظلوميت» در مشهد

كتاب «خطابه مظلومیت» به قلم حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان و از سوی کانون اسلامی جوانان شهرخورشید در مشهد منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، کتاب «خطابه مظلومیت» که به همت حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان (از فعالان فرهنگی حوزه علمیه مشهد) تألیف و گردآوری شده، مروری برخطبه فدک، سند مظلومیت حضرت زهرا(س) دارد که در 72 صفحه و قطع پالتویی تنظیم و تدوین شده است.

مولف در بخشی از مقدمه اين اثر آورده است: «در تاریخ سراسر حماسه و شور اسلام و در بین سخنان نورانی معصومان (ع)، فرازهایی است که از درخشش و جوششی خاص برخوردار است، تا جایی که نه تنها برای مخاطبان و حاضران در آن زمان سرنوشت‌ساز و قابل اهمیت بوده بلکه به عنوان منشوری جاوید برای همه نسل‌ها و همه عصرها باقی مانده که گذشته از بیان واقعیت‌ها و پرده برداشتن از نکات مبهم تاریخ، بهترین شاخص برای تشخیص حقایق است.»

در بخش ديگري از اين مقدمه نوشته شده است: «پس از رحلت رسول اكرم(ص) دو حادثه مهم و سرنوشت‏ساز روی داد كه تمامی حوادث بعد از آن را تحت‏تأثیر قرار داد. اين دو حادثه، يكی تشكيل سقيفه و غصب خلافت مسلمين، و ديگری غصب فدك يعنی قطعه زمين اهدايی حضرت پيغمبر گرامی اسلام(ص) به دخترش حضرت زهرا(س) بود. پس از مدت بسيار كوتاهی از اين دو رويداد و بعد از چند بار پيگيری برای باز پس گرفتن فدك و بی‏نتیجه بودن آن، حضرت زهرا(س) در مسجدالنبي(ص) در مدينه حاضر شد و خطابه‏ای ايراد كرد كه از آن پس به خطبه فدك معروف شد. بی‌شک این خطبه را می‌توان از معجزات و کرامات حضرت زهرا(س) قلمداد کرد.»

چاپ نخست کتاب «خطابه مظلومیت» به قلم حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان از سوی کانون اسلامی جوانان شهرخورشید مشهدمقدس،  فروردین ماه سال91 در شمارگان 5000 نسخه، 72صفحه و با قیمت 12000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها