پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
كتابخانه سيار امسال هم در خيابان‌هاي قم حركت مي‌كند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاكيد بر استقبال مردم از کتابخانه سیار گفت: کتابخانه سیار كه از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز به كار كرده، در سال جاري نيز به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و وسيله‌اي براي ترويج كتابخواني است.-

علي فریدونی در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان مهم ترين دلايل راه‌اندازي كتابخانه سيار گفت: يكي از ضرورت‌هاي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي، ترويج كتاب و كتابخواني به‌يژه از طريق راه‌اندازي كتابخانه سيار است.  

وي افزود: اتوبوس‌ شهري از جمله وسايلي است با گردش در نقاط گوناگون و پرتردد شهر مي‌تواند دسترسي افراد را به كتاب افزايش دهد و همچنين با ويژگي ظاهري كه دارد، مي‌تواند ابزاري براي تبليغ كتابخواني باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاكيد براين‌كه اين طرح با همكاري شهرداري قم به اجرا درآمده است، گفت: شهرداري قم در طرح كتابخانه سيار، برخي از امكانات خود را در اختيار اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان قم قرار داده است تا بتوانيم در حد امكان از آن‌ها بهره‌برداري كنيم. همچنين شهرداري در نظر دارد چهار اتوبوس ديگر را نيز در اختيار ما قرار دهد كه به محض تامين نيرو و منابع، اين اتوبوس‌ها را نيز فعال مي‌كنيم.

وي اظهار كرد: با توجه به اين‌كه 96 درصد از جمعيت استان در شهر قم ساكنند، اين كتابخانه تنها در شهر قم خدمت‌رساني مي‌كند.
 
فريدوني گفت: با توجه به توافق انجام شده با اداره كل روستايي استانداري و اداره كل فرهنگ و ارشاد استان قم، تعدادي كانكس و اتوبوس را براي ايجاد كتابخانه‌هاي سيار روستايي خريداري و تجهيز كنيم.

وي افزود: هر يك از این اتوبوس‌ها با حضور یک کتابدار در مجاورت یکی از مدارس یا اماکن پرتردد استان قم توقف می‌کند و دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توانند با کمک کتابدار، کتاب‌های مورد نیاز خود را انتخاب و مطالعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: در این اتوبوس، میز و صندلی‌ نیز براي مطالعه مراجعان قرار داده شده‌ و در طراحی ظاهری آن، برای جذب مخاطب دقت لازم انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط