شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
احداث 32 باب کتابخانه در روستاهای ایلام

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، از احداث 32 باب کتابخانه روستایی در روستاهای با جمعیت بالای هزار 500 نفر خبر داد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي كتابخانه‌هاي عمومي استان ايلام، در اين نشست مرتضي محمدزاده با ارايه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی اين استان گفت: علاوه بر اجرای طرح «کتاب من» و شبکه کتابخوان حرفه‌ای، اكنون کتابخانه‌های عمومی به اینترنت و اینترانت وصلند و از نظر نصب برنامه‌های نرم‌افزاری جدید در شرایط خوبی قرار دارند.

وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای سال 1391 در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برنامه‌هایی مانند توسعه فیزیکی فضای کتابخانه‌ها، توسعه کتابخانه‌های روستایی و نیز نصب برنامه جدید نمایه مدیریت کتابخانه، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی مختلف به شکل مکتوب و اینترنتی را در دستور کار قرار داده است.

محمدزاده احداث کتابخانه‌های روستایی در روستاهای فاقد این مکان فرهنگی را ضروری دانست و عنوان کرد: با پیگیری‌ها و جلساتی که با معاون برنامه‌ریزی استانداری و معاون عمرانی استانداری داشته‌ایم، ساخت 32 باب کتابخانه روستایی در يک دوره زمانی چهار ساله از سال 1391 تا 1394 برای روستاهایي با بيش از هزار 500 نفر مصوب شد.

وی افزود: طرح «پيك مهر» نيز يكي از طرح‌هاي بسیار خوب و تأثیرگذار است كه با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در بین مردم جامعه در دست اقدام قرار دارد.

محمدزاده طرح پيك مهر را در بالا بردن سرانه مطالعه و گرايش اقشار مختلف جامعه به كتابخواني مهم ارزیابی کرد و افزود: ترويج فرهنگ كتابخواني و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، از جمله اهداف اجراي اين طرح در استان است.

در ادامه جلسه، محمد اعلایی، استاندار و ريیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به بیان اهمیت مطالعه و کتابخوانی در بین مردم جامعه پرداخت و گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی برای جمهوری اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با وجود اين‌كه کشور اسلامی ما در طول سال‌هاي پس از انقلاب با بحران‌های مختلفی روبه‌رو شده، هیچگاه اهمیت و توجه به کتاب کم نشده است.

به گفته اعلايي، کتابخانه آیت‌الله حیدری دارای ظرفیت بالقوه‌ای است که می‌تواند با استفاده بهینه از آن، به علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خدمات مطلوب ارايه داد.

وی با بيان اين‌كه «تکلیف این کتابخانه باید هر زودتر مشخص شود» اضافه کرد: زمین کتابخانه آیت الله حیدری وقفی نیست و هیچ مدرک و مستندی مبني بر موقوفی بودن آن وجود ندارد. اعتبار ساخت این کتابخانه از محل اعتبارات عمرانی استانداری ایلام تامين شده و اين مكان فرهنگي از سوي مسکن و شهرسازی ساخته شده است اما با این وجود، اداره اوقاف و امور خیریه اصرار دارد که این کتابخانه موقوفی است و اداره این کتابخانه باید در اختیار اين اداره باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط