چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
زنگ داستان در مدارس بوشهر به صدا در می‌آید

رییس اداره کتابخانه‌های استان بوشهر از اجرای طرح «زنگ داستان» در مدارس بوشهر خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اداره آموزش و پرورش بوشهر در مدارس مقطع ابتدایی و با هدف آموزش گسترش فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان برگزار می‌شود.-

مرضیه رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد علاقه‌مندی در میان دانش‌آموزان در دست پژوهش است و در سال تحصیلی 91 _ 92 اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دوره آموزش نرم‌افزار پیام مشرق نیز برای کتابداران استان برگزار شد و قرار است این نرم‌افزار در 40 کتابخانه استان نصب و راه‌اندازی شود.

رستمی با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به سیستم اذان‌گوی دیجیتال، گفت: این سیستم اکنون در تمام کتابخانه‌های بوشهر نصب شده است و همزمان با اوقات شرعی، اذان را در محیط کتابخانه پخش می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تجهیز پنج کتابخانه به سیستم بلوتوث‌‌سنتر خبر داد و افزود: از این پس اعضا می‌توانند پس از ورود به کتابخانه بلوتوث تلفن همراه خود را روشن و فایل کتاب‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رستمی اظهار کرد: این اقدام با هدف گسترش دسترسی به کتاب و کتابخوانی، همچنین ترویج فرهنگ مطالعه در میان مردم اجرا می‌شود.

وی همچنین از احداث دو باب کتابخانه عمومی در این استان خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها در شهر بوشهر و محله تنبک شهر کنگان در استان بوشهر ساخته می‌شود و دو باب کتابخانه نیز در شهرهای دشتستان و جزیره خارک به عنوان کتابخانه مشارکتی فعالیت خود را با نهاد کتابخانه‌های عمومی آغاز می‌کنند.

اکنون 62 باب کتابخانه عمومی در استان بوشهر فعال است که از میان آن‌ها شش باب کتابخانه مشارکتی است، حدود 52 هزار نفر نیز در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط