جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
ساخت ۶ کتابخانه‌ در بابل راکد مانده است

مسوول کتابخانه‌های شهرستان بابل در استان مازندران گفت: با وجود این‌که شش زمین از سوی خیران به نهاد کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است، اما به دلیل نبود اعتبار لازم، ساخت این زمین‌ها راکد مانده است.-

هابیل طهماسبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طبق چشم‌انداز توسعه نهاد کتابخانه‌های کشور، شهرستان بابل با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، باید تا پایان سال ۱۳۹۳، تعداد 38 باب کتابخانه فعال داشته باشد، اما این شهرستان اکنون ۱۲ کتابخانه دارد.

وی ادامه داد: این کتابخانه‌ها شامل چهار کتابخانه نهادی، شش کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه مستقل است و چندی دیگر کلنگ احداث یک کتابخانه دیگر هم به زمین خواهد خورد.

وی با بیان این‌که مشارکت خیران بابل برای ساخت کتابخانه خوب و مناسب بوده است، گفت: شش قطعه زمین در مکان‌های مختلف به نهاد کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است، اما به دلیل نبود اعتبار لازم این زمین‌ها هنوز ساخته نشده‌اند.

مسوول کتابخانه‌های شهرستان بابل با اشاره به اعضای کتابخانه‌های شهرستان، گفت: اکنون ۳۳ هزار نفر در کتابخانه‌های این شهرستان عضویت دارند که این تعداد تنها حدود هفت درصد از جمعیت بابل را شامل می‌شود.

وی متراژ کتابخانه‌های بابل را سه هزار و ۶۰۰ متر عنوان کرد و افزود: در مجموع ۹۳ هزار جلد کتاب هم در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.

طهماسبی در پایان به برنامه‌های تابستانی کتابخانه‌های شهرستان هم اشاره کرد و یادآور شد: کلاس‌های نقاشی برای کودکان، کلاس‌های سفالگری، آموزش قرآن و خوشنویسی از برنامه‌های تابستانی کتابخانه‌های شهرستان بابل برای غنی‌‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط