دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
آغاز ساخت کتابخانه شماره ۲ ازنا، همزمان با سفر رییس جمهور

مسوول کتابخانه‌های شهرستان ازنا در لرستان گفت: شهرداری این شهرستان با اهدای ‌یک ‌هزار مترمربع زمین برای ساختن دومین کتابخانه شهر زنجان موافقت کرده است. ساخت این کتابخانه همزمان با سفر بعدی رییس جمهوری به استان آغاز می‌شود.-

هاجر صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری ازنا، یک‌ هزار مترمربع زمین در مرکز شهرستان برای احداث کتابخانه شماره 2 ازنا در نظر گرفته شده است و عملیات ساخت آن در سفر بعدی رییس جمهوری به استان لرستان آغاز خواهد شد. البته زمان سفر بعدی رییس جمهور به این استان هنوز مشخص نشده است. 

صالحی افزود: ما درخواست احداث کتابخانه شماره 2 ازنا را در مساحت سه هزار متر مربع دادیم اما شهرداری با این متراژ موافقت نکرد و اکنون تصمیم ما بر این است که کتابخانه را به صورت چند طبقه بسازیم.

وی با اعلام این‌که شهرستان ازنا اکنون سه کتابخانه دارد، گفت: ازنا با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر، سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو در کتابخانه‌ها دارد. یکی از کتابخانه‌ها در شهر ازنا و دو باب دیگر در روستا‌های مرزیان و مومن‌آباد فعالند.

مسوول کتابخانه‌های شهرستان ازنا به برنامه‌های روتین کتابخانه‌های این شهرستان نیز اشاره و اضافه کرد: برنامه‌های ماهانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مانند مسابقه‌های کتابخوانی و نویسندگی به‌صورت مکتوب و آنلاین در حال انجام‌اند اما برای فصل تابستان برنامه ویژه‌ای نداریم.

صالحی در پایان درباره سهم نیم‌درصد اداره کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری گفت: شهرداری ماهانه و به‌طور منظم ۱۰ میلیون ریال به حساب کتابخانه‌ها عمومی واریز می‌کند اما این رقم کمتر از نیم درصد درآمدهای شهرداری ازناست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط