چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
ده‌بزرگی «نامه‌های سرگشاده» را منتشر می‌کند

مجموعه‌ای از دو‌بیتی‌های پیوسته احد ده‌بزرگی در دفتری با عنوان «نامه‌های سرگشاده» از سوی حوزه هنری شیراز در دست چاپ است. همچنین مراحل انتشار مجموعه دوبیتی‌های آیینی این شاعر با عنوان «هزار خانه خورشید» از سوی نشر سوره مهر نهایی شده است.-

ده‌بزرگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره مجموعه‌های شعر جدیدش توضیح داد: چندی پیش مجموعه‌ای از رباعی‌هایم در دفتری با عنوان «گل می‌روید» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. این دفتر در برگیرنده حدود 400 رباعی است که اغلب درباره موضوعات آیینی سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین دفتر دیگرم با عنوان «هزار خانه خورشید» که پیش‌تر برای چاپ به همان نشر سوره مهر سپرده بوده‌ام، مراحل نهایی انتشار را طی می‌کند.

این شاعر گفت: در این مجموعه حدود 506 دوبیتی آیینی آمده است. این دوبیتی‌ها از موضوع و مسایل توحیدی آغاز می‌شوند و تا موضوع و مضمون‌هایی درباره امام زمان (عج) ادامه دارند.

وی درباره زبان شعری این دوبیتی‌ها اظهار کرد: به‌طور کلی زبان در شعر کلاسیک و از جمله قالب دوبیتی هم باید با زبان روز پیش برود و به عبارت دیگر به روز شود. این مساله سبب می‌شود مخاطب به راحتی با این قالب‌های شعری ارتباط برقرار کند؛ گرچه به‌طور کلی زبان شعری در قالب دوبیتی، زبانی احساسی و عاطفی است.

ده‌بزرگی در ادامه از مجموعه شعر دیگری خبر داد و گفت: یک مجموعه از دوبیتی‌های پیوسته‌ام را در دفتری با عنوان «نامه‌های سرگشاده» آماده انتشار کرده‌ و این مجموعه را برای چاپ به حوزه هنری شیراز سپرده‌ام.

وی در پایان افزود: این دوبیتی‌های پیوسته درباره موضوعات و مضامین مختلف و متنوعی سروده شده‌اند. اغلب آن‌ها جزو کارهای جديدم هستند، اما تعدادی از شعرهای قدیمی نیز در این دفتر آمده است. 

احد ده‌بزرگی متولد 1328 است. «مثل درخت خورشید»، «لحظه‌های رنگین»، «شروه‌ها»، «طوفان خطبه‌ها»، «عاشقانه‌های غزل»، «لبخند صبح»، «پنجره‌های همیشه‌ باز»، «در آیینه شقایق»، «دختر شهر آشوب»، «روضه خورشید» و «آرزوی کربلا» عنوان برخی از مجموعه‌های شعر منتشر شده این شاعرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط