یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
بهره‌برداری از کتابخانه « فرزانگان» بهارستان

کتابخانه فرزانگان شهر بهارستان از توابع شهرستان اصفهان با زیربنای 300 مترمربع افتتاح شد.-

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: حق انتفاع ساختمان این کتابخانه توسط شهرداری بهارستان به اداره کل کتابخانه‌ها واگذار شده است.

محمود یاوری افزود: این کتابخانه می‌تواند محلی مناسب برای پرکردن اوقات فراغت و مطالعه مفید مردم شهر بهارستان باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های کتابخانه بهارستان، گفت: این کتابخانه دارای 10 هزار جلد کتاب و بخش‌هایی مانند بخش کودک، دو سالن مطالعه مجزای ویژه خواهران و برادران و نرم‌افزار نمایه نشریات است و به سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه‌های عمومی کشور متصل شده است.

یاوری با بیان این‌که ارزش ملکی این کتابخانه350 میلیون تومان است، ادامه داد: از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی 100 میلیون تومان برای خرید منابع این کتابخانه هزینه شده و 50 میلیون تومان نیز هزینه تجهیز و آماده‌سازی کتابخانه به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، قفسه‌ها، میز و صندلی‌، رنگ آمیزی و موارد دیگر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان از این کتابخانه به عنوان سومین کتابخانه‌ای که در شهر بهارستان افتتاح شده است، نام برد و گفت: تا پایان مرداد ماه امسال، 22 هزار و 200 نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی بهارستان درآمده‌اند که با توجه به جمعیت 60 هزار نفری این شهر، اکنون 37 درصد جمعیت شهر بهارستان عضو کتابخانه‌های عمومی‌اند، در حالی که تا سال 88 تنها چهار هزار و 200 نفر در کتابخانه‌های این شهر عضویت داشتند.

وی همچنین به رشد شاخص‌های کتاب‌خوانی در شهرستان اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: در سال 88 تنها 35 هزار نفر عضو کتابخانه‌ها بوده‌اند که این تعداد اکنون به 90 هزار نفر و تعداد کتابخانه‌های اصفهان نیز از 48 به 70 باب افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط