دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
دانش‌آموزان اردکانی از کتابخانه‌های عمومی بازید می‌کنند

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در استان یزد از اجرای طرح بازدید دانش‌آموزان اردکانی از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.-

حسین پایه‌دار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طبق مصوبه انجمن کتابخانه‌های شهرستان اردکان مقرر شده است همزمان با شروع سال تحصیلی مدارس، دانش‌آموزان به‌همراه معلمان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان بازدید داشته باشند و در این بازدید کتابداران مدعوین را با خدمات کتابخانه‌ها آشنا می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در هفته  دولت، گفت: در هفته دولت دو باب کتابخانه عمومی «مسجدالرسول(ص)» و «بقیه‌الله(عج)» افتتاح شد.
 
پایه‌دار با بیان اهمیت نیاز سنجی کتاب در کتابخانه‌ها عنوان کرد: در کتابخانه آیت‌الله فاضل اردکان، کارگروه‌هایی از بین اعضای فعال کتابخانه و از بین مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی براي نیاز سنجی کتاب تشکیل شده است و کتاب‌های مورد نیاز در موضوعات مختلف معرفی شده‌اند.

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با یادآوری علاقه اعضای کتابخانه به ورزش و موضوع‌های معیشتی و اقتصادی گفت: برای پاسخ به نیاز اعضای کتابخانه که بیشتر آن‌ها نوجوان یا جوانند، کتاب‌های ورزشی و اقتصادی را در کتابخانه‌ها قرار داه‌ایم تا اعضای کتابخانه در صورت تمایل بتوانند از محتویات علمی این کتاب‌ها استفاده کنند اما در کتابخانه‌ها، کتاب با موضوع جهانگردی نداریم و فعلا سعی کرده‌ایم در پاسخ به نیاز اعضا از مجلاتی با موضوع جهانگردی استفاده کنیم. 

پایه‌دار درباره سهم نیم‌درصد شهرداری نیز توضيح داد: خوشبختانه شهرداری اردکان همواره از کتابخوانی و کتابخانه‌ها حمایت کرده و سهم نیم‌درصد خود را به‌موقع به انجمن شهرستان پرداخت کرده است و در این زمینه مشکلی با شهرداری نداریم. 

وی گفت: علاوه بر همکاری خوب با شهرداری، با کانون پرورش فکری هم در زمینه برگزاری کلاس‌های قصه گویی تعامل و تفاهم خوبی داریم و به‌مناسبت‌های مختلف به اتفاق و با همکاری اداره ارشاد و آموزش و پرورش شهرستان اردکان مسابقات کتابخوانی برگزار کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط