شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
افتتاح نمایشگاه استانی و بین‌المللی کتاب آذربایجان شرقی

نمایشگاه استانی و بین‌المللی کتاب در استان آذربایجان شرقی امروز(هشتم مهرماه) در شهر تبریز افتتاح می‌شود.-

علی داننده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: نمایشگاه کتاب استان آذربایجان شرقی تا دقایقی دیگر با سخنرانی «آیت‌الله محسن مجتهد شبستری» امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در این استان، «دکتر محمدحسین فرهنگی» نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ایران، مسوولان استانی، «محمد عظیمی» مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، در این نمایشگاه یک هزار ناشر از سراسر ایران با 110 هزار عنوان کتاب شرکت کرده‌اند. در بخش استانی نیز 65 ناشر با 27 نمایندگی، شش هزار و 560 عنوان کتاب با موضوعات حقوق، پزشکی، دین و کمک آموزشی را عرضه می‌کنند. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که 600 ناشر و 400 نمایندگی از سراسر ایران در نمایشگاه استانی کتاب آذربایجان شرقی آثار خود را ارایه می‌کنند، عنوان کرد: 40 عنوان کتاب در سطح بین‌المللی با 20 نمایندگی از کشورهایی نظیر انگلستان، آلمان، روسیه، فرانسه، ترکیه، هند، عربستان، لبنان و مصر در نمایشگاه کتاب استان آذربایجان شرکت کرده‌اند.

داننده درباره برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در کنار این نمایشگاه مکانی برای حضور 300 تا 600 خطاط تعیین کرده‌ایم. این خطاطان همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب استان آذربایجان شرقی به کتابت آیات قرآن کریم، صلوات بر آل محمد و احادیث می‌پردازند. این بخش از نمایشگاه با هدف پاسخ‌گویی به فیلم توهین‌آمیز آمریکایی علیه مسلمانان طراحی شده است.

وی ادامه داد: در پایان این برنامه، پس از داوری به 30 نفر از برگزیدگان خطاطی جوایزی اهدا می‌شود. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: همچنین برگزاری مسابقات قرآن و کارگاه‌های تخصصی، از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب استان آذربايجان شرقی است.

وی در پاسخ به این سوال که «با توجه به این‌که این نمایشگاه همزمان با شروع سال تحصیلی برپا شده است، استقبال از آن را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟» عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این نمایشگاه از استقبال مناسبی برخوردار شود، چرا که در سال‌های گذشته نیز نمایشگاه کتاب آذربایجان شرقی ابتدای مهرماه برگزار می‌شد و مردم تبریز و ساکنان استان آذربایجان از این نمایشگاه استقبال خوبی می‌کردند. 

داننده از عرضه 70 میلیارد ريال بن کتاب در نمایشگاه استانی و بین‌المللی کتاب خبر داد و گفت: سقف بن کتاب در مقایسه با نمایشگاه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است و بازدیدکنندگان این نمایشگاه برای خرید کتاب می‌توانند از 40 درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

نمایشگاه کتاب استان آذربایجان شرقی از امروز(هشتم مهرماه) تا جمعه (14 مهرماه) در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط