جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کاوشی در معنویت‌های نوظهور

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

شیطان‌پرستی معاصر 

شیطان‌پرستی معاصر با بحران‌های بعد از جنگ جهانی دوم پیوند خورده است. جنگ جهانی دوم شرایطی ناامیدکننده ایجاد کرده بود. فریاد مبارزه و اعتراض از هر کوی و برزن بلند بود. جوانان دریافتند که نظام سرمایه‌داری، جهان را به مرز نابودی و انهدام رسانده است و ظلم و خفقان شدید باعث شد گروهی از جوانان عصیان کنند و اعتراض خود را با ترویج هیپی‌گری نشان دهند؛ بلکه بتوانند با طرحِ تفکری نو در حوزه اخلاق و امنیت اصلاح‌گری کنند. سرانجام جوانان، بویژه دانشجویان برخاستند و با توجه به ظرفیت‌ موسیقی با شعار «سرانجام اصلاحی باید» جنبش متال را بوجود آوردند. شاید اولین گام در به انحراف کشاندن این حرکت اصلاحی، استفاده از ابزار (موسیقی) بود. در دهه اول موسیقی متال، تقریباً تمامی اشعار و ترانه‌های آن دارای خمیرمایه اعتراض‌آمیز بر ضد جنگ، عشرت‌طلبی، و سلطه سیاسی بود. در این ترانه‌ها مبارزه با مدرنیته و سلطه تجاری موج می‌زد و بخش قابل توجهی از محتوای ترانه‌ها هم مربوط به مسائل معنوی، بیداری ضمیر انسان‌ها و ندای درون بود.

صفحات 256 و 257 / کاوشی در معنویت‌های نوظهور/ حمزه شریفی دوست/ انتشارات صهبای یقین/ چاپ اول/ سال 1391/ 469 صفحه/ 8000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها