سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
وزیر ارشاد: حاکم شدن گفتمان قرآنی در کشور ضرورت دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویی بر حاکم شدن گفتمان قرآنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید با ساخت جامعه‌ای قرآنی و الهام‌بخش، آن را به عنوان الگو به دنیا معرفی کنیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی امروز (9 آبان) در بیست‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویی که در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، از اهتمام ویژه دانشجویان به قرآن و عترت قدردانی کرد و گفت: مسلمان‌ها عزت، عظمت، شکوه و سربلندی خود را زیر سایه قرآن و عترت کسب کرده‌اند.

وی به بحث اسلام‌هراسی، قرآن‌سوزی و توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) و ادیان الهی از سوی دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: چنین اعمال ناشایست از سوی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی واکنشی به عظمت و جایگاه قرآن و نشانگر ترس آن‌ها از فراگیر شدن جهان اسلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که دشمنان اسلام با چنین اقداماتی ثابت کرده‌اند که با اصل اسلام عناد دارند، گفت: همان‌گونه که در تاریخ، فرعون‌ها و یزیدیان برابر انبیا و امامان می‌ایستادند، اکنون نیز قدرت‌های سلطه‌گر و بیگانه با شیوه‌ها و حربه‌های گوناگون در مقابل اسلام و مسلمان‌ها به پا خاسته‌اند.

به گفته حسینی، آن‌ها از تلاوت قرآن باکی ندارند بلکه آن‌چه موجب ترس، یاس و ناامیدی آن‌ها شده، توجه و عمل جهانی مسلمان‌ها به دستورهای این کتاب آسمانی است که باعث می‌شود منافع و جایگاه سلطه‌گران در جهان به خطر افتد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هرچه بتوانیم معرفت و شناخت همگان را با قرآن بیشتر کنیم، به‌یقین انس با این کتاب الهی بر افراد بیشتری تاثیرگذار خواهد بود.

وی صیانت از اعتقادها و باورها را نشانگر قدرت نرم مردم مسلمان ایران دانست و گفت: باید مکتب عصمت و طهارت و معارف و آموزه‌های اسلامی را با ابزارهای مختلف به دنیا معرفی کنیم.

حسینی به آیات مختلفی از قرآن اشاره کرد و گفت: هرچه به ظرافت، اسرار و معانی آیات قرآن توجه شود، به‌یقین بهتر می‌توان از مطالب آن بهره جست و آن را برای همگان تبیین کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط