سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
زمان افتتاح کتابخانه دیجیتال نهج‌البلاغه تغییر کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: زمان افتتاح نخستین کتابخانه دیجیتالی نهج‌البلاغه کشور به دلیل تداخل با برگزاری «دهمین اجلاس ملی و بین‌المللی پیرغلامان حسینی» به 9 آذر ماه تغییر کرد.-

صادق فرهمند امین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: قرار بود  این کتابخانه 18 آبان ماه امسال با حضور مسوولان بنیاد نهج‌البلاغه، استاندار اردبیل، امام جمعه این شهر و مسوولان کتابخانه‌های استان اردبیل افتتاح ‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون کتابخانه دیجیتالی نهج‌البلاغه در هیچ یک از کتابخانه‌های کشور ایجاد نشده است، افزود: این کتابخانه دیجیتالی با مشارکت بنیاد علمی نهج‌البلاغه کشور در کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: کتابخانه دیجیتال نهج‌البلاغه می‌کوشد موضوعات و کتاب‌های منتشر شده در این حوزه را در اختیار کاربران قرار دهد و علاقه‌مندان به نهج‌البلاغه در هر گروه سنی و اجتماعی می‌توانند از مطالب این کتابخانه بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل درباره دهمین اجلاس ملی و بین‌المللی پيرغلامان حسينی نیز گفت: این اجلاس با حضور بيش از 800 ميهمان داخلی و خارجی 16 تا 18 آبان‌ماه امسال در شهر اردبيل برگزار می‌شود. در اين همايش ميهمانانی از كشورهای آسيای ميانه، قفقاز، آسيای جنوب شرقی و حوزه خليج فارس از جمله قطر، سوريه، هندوستان، مالزی، اندونزی، آذربايجان، پاكستان، مسكو و سوئد شركت خواهند كرد.

وی افزود: این مراسم معنوی كه در آن عاشقان حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، ريش سفيدان، پیشکسوتان و مداحان سراسر جهان از جمله کشورمان و به ویژه استان اردبیل حضور دارند،‌ پنجشنبه (18 آبان‌ماه) با مداحی «سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی» به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط