پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
«تهران یعنی کجا؟» منتشر شد

مجموعه مقالات و نوشتارهایی درباره معماری، شهرسازی در تهران به همراه مقاله «کلانشهر و حیات ذهنی» نوشته «گئورگ زیمل» در یک کتاب با عنوان «تهران یعنی کجا؟» با تدوین و گردآوری شمیم مستقیمی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تهران یعنی کجا؟» حاوی مقالات (تالیف و ترجمه) و عکس‌هایی با موضوع کلی شهر تهران است که با گردآوری و تدوین شمیم مستقیمی به چاپ رسیده است. 

مقاله‌های این کتاب به ترتیب عبارتند از «شهر چیست» نوشته لویس مامفورد، جامعه‌شناس و منتقد معماری آمریکایی، با ترجمه ابوالفضل توکلی، «کلانشهر و حیات ذهنی» نوشته گئورگ زیمل، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی با ترجمه یوسف اباذری، «چهره تهران در مطبوعات» نوشته هدا اربابی و «نگاهی به موقعیت شهر تهران و نظام مدیریتی حاکم بر آن از آغاز تا انقلاب مشروطه» به قلم سیداحمد محیط طباطبایی. 

همچنین نوشتارهایی از شمیم مستقیمی، سینا دادخواه، ایمان افسریان و پدرام آزمند درباره معماری تهران و زندگی در تهران به ترتیب با عنوان‌های؛ «خلوت کنیم»، «لحظه‌ای نایاب»، «احتمال سکته» و «مردم تهران را چگونه می‌بینند؟» در این کتاب درج شده است. 

بخشی از این کتاب با عنوان‌های «تهران در مجموعه عکس‌های شهریار توکلی» و «تهران در مجموعه نقاشی‌های جواد مدرسی» به تصاویری از عکس‌های این دو هنرمند با سوژه شهر تهران اختصاص دارد. 

گفت‌وگویی با آریاسپ دادبه، محقق و پژوهشگر هنر و شهرسازی، با عنوان «درک پدیده‌ای به نام تهران» بخشی دیگر از این کتاب است. 

کتاب «تهران یعنی کجا؟»  در 159 صفحه از سوی سازمان زیبایسازی شهر تهران به چاپ رسیده، در حالی که قیمتی روی آن درج نشده است. 

این کتاب در همایش‌ها و نشست‌های خانه هنرمندان ایران به طور رایگان در بین مخاطبان توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها