سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
رودابه حمزه‌ای: شعر نوجوان در سال‌های اخیر مهجور مانده است

رودابه حمزه‌ای، شاعر کودک و نوجوان،طرح «شعر نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ضروری و ثمربخش دانست و گفت: شعر نوجوان در سال‌های اخیر جدی گرفته نشده. این طرح می‌تواند تا حدودی به بهبود اوضاع امروز شعر نوجوان کمک کند. حمزه‌ای این روزها مجموعه شعری را در راستای این طرح برای نوجوانان می‌نویسد.

رودابه حمزه‌ای به ایبنا نوجوان گفت: هم اکنون در حال نگارش یک کتاب شعر، برای کانون هستم و تاکنون پنج شعر آن را سروده‌ام. این کتاب را در راستای طرح شعر نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌نویسم.

وی درباره‌ی این طرح توضیح داد: شعر نوجوان در سال‌های اخیر جدی گرفته نشده و مهجور مانده است. طرح شعر نوجوان امروز، رویکرد خوبی است که می‌تواند در بهبود اوضاع فعلی شعر ثمر بخش باشد. البته نوجوانان امروز نسبت به سنشان بالغ‌ترند به همین دلیل اغلب به اشعار بزرگسالان و جوانان نیز گرایش پیدا می‌کنند. برای اثربخش بودن این طرح باید نگرش شاعران نسبت به محتوای اشعار و شکل ظاهری کتاب‌ها تغییر کند و در راستای نیاز مخاطب شکل بگیرد. 

حمزه‌ای درباره‌‌ی اثر جدیدش گفت: به تازگی مجموعه شعری با نام «شلوار آستین کوتاه» را نیز به انتشارات سوره مهر تحویل داده‌ام. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار برای خردسالان است و به ذهن کودک نسبت به مسایل پیرامونش دیدگاه می‌دهد. 

 طرح «شعر نوجوان امروز» به تازگی در دستور کار برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. براساس این طرح کتاب‌هایی در حوزه شعر نوجوان به قلم شاعران این عرصه از سوی انتشارات کانون به چاپ خواهد رسید. 

حمزه‌ای متولد ۱۳۴۳ است. از آثار می‌توان به «آس‍ت‍ری‍ک‍س‌ و دی‍گ‌ م‍س‍ی‌» و «آقا مهدی جان،سلام» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط