چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
همایش مولفان بومی و کتابخانه سرای اهل قلم قزوین اعتبار می‌خواهند

قرار بود نخستین کتابخانه سرای اهل قلم قزوین به نام «گنجینه معنوی استان قزوین» همزمان با همایش مولفان بومی این استان افتتاح شود که به علت تخصیص نیافتن اعتبار، این برنامه‌های فرهنگی به زمان دیگری موکول شده‌اند.-

مهدی رمضانی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم، افتتاح کتابخانه سرای اهل قلم و برگزاری همایش مولفان قزوینی در اولویت برنامه‌های این اداره قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اکنون در کتابخانه سرای اهل قلم قزوین آثار بومی نویسندگان و دانشمندان قزوینی، از قرن سوم هجری قمری تا عصر قاجار جمع‌آوری شده‌اند و ما درصددیم آثار مولفان بومی قرن معاصر را نیز در این مکان گردآوری کنیم.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: اینک دو هزار عنوان کتاب از قرن سوم هجری قمری تا عصر قاجار در این مجموعه به ثبت رسیده‌اند اما نسخه اصلی برخی آثار از بین رفته است. بنابراین، در پروژه‌ای پژوهشی نام و نویسنده این آثار را به‌دست آوردیم و در بخش مجازی کتابخانه سرای اهل قلم قرار دادیم.

وی با بیان این‌که جمع‌آوری مکتوبات مولفان بومی از ابتدای سال 1390 آغاز شده است، گفت: سرای اهل قلم قزوین دهه فجر سال گذشته با حضور مسوولان دولتی و استانی به طور رسمی افتتاح شد و اکنون برنامه‌های فرهنگی مستمری مانند شب شعر، کلاس‌های داستانی و نقد کتاب در این سرا اجرا می‌شوند.

رمضانی با اشاره به تغییر زمان برپایی این برنامه‌ها افزود: با کاهش بودجه وزارتخانه‌های مختلف، روند حمایت از مولفان کمرنگ شده است که این موضوع تاثیری منفی در آمار سرانه مطالعه، امکان تشویق و ترغیب نویسندگان بومی و ‌تجهیز کتابخانه‌ها خواهد گذاشت. 

وی افزود: به نظر می‌رسد دولت برای کاهش بودجه ادارات باید سیاستی اتخاذ کند که مراکز و اداره‌های فرهنگی از اولویت این فهرست خارج شوند و جزو آخرین اسامي ليست قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط