دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
گسترش فضای کتابخانه آبیک‌ با کمک فرماندار

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در استان قزوین گفت: با توجه به این‌که برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه آبیک با کمبود فضای فیزیکی مواجه‌ایم، درصددیم با همکاری فرماندار فضای فیزیکی این کتابخانه‌ را گسترش دهیم._

محمدرضا آقااحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که کتابخانه عمومی آبیک از جمله کتابخانه‌های قدیمی استان قزوین به‌شمار می‌آید که در آن مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها تعبیه نشده است اظهار کرد: اینک در کنار این کتابخانه، خانه‌ای مسکونی وجود دارد که خالی از سکنه است. ما هم در نظر داریم با حمایت‌های فرماندار شهرستان آبیک فضای قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان را با به کار‌گیری از این منزل قدیمی گسترش دهیم.

وی همچنین درباره وضعیت دریافت سهم نیم‌درصد کتابخانه آبیک از شهرداری گفت: شهرداری در پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها با این اداره تعامل خوبی دارد اما برای خرید خانه متروکه نزدیک کتابخانه،‌ به اعتبارات مالی زیادی نیازمندیم و امیدواریم با همکاری شهردار و فرماندار این کار انجام شود.

این مسوول درباره تغییر نام کتابخانه شهرستان آبیک گفت: بر اساس مصوبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آبیک، نام نخستین کتابخانه شهرستان از «آبیک» به «امام محمدباقر (ع)» تغییر کرد.

وی افزود: انجمن خیرین کتابخانه‌سازان شهرستان آبیک را تا پایان امسال ایجاد می کنیم تا از ظرفیت‌های این انجمن برای توسعه فضای کتابخانه‌ای در آبیک بهره ببریم.
آقا احمدی گفت: در هفته کتاب امسال بیش از یک هزار و 300 نفر  رایگان به عضویت دو باب کتابخانه آبیک درآمدند و دانش‌آموزان 30 مدرسه از این اماکن فرهنگی بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط