یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
«فرهنگ تئاترهای تلویزیونی» به چاپ رسيد

«فرهنگ تئاترهای تلویزیونی» به قلم عباس جهانگیریان منتشر شد. جهانگیریان به ایبنا گفت که در دسترس همگان قرار دادن آرشیو صدا و سیما یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش بوده است و در این راستا فرهنگ سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی را هم در دست انتشار دارد.-

جهانگیریان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: ملی کردن آرشیوی که در صدا و سیما حالت انحصاری پیدا کرده، یکی از دغدغه‌های همیشگی من بود. بر این اساس تصمیم گرفتم هر آن‌چه که تلویزیون از زمان تاسیس‌ تا به امروز اعم از تله‌تئاتر، سریال و تله‌فیلم را پخش کرده و اکنون در آرشیو دارد، در قالب کتاب و DVD منتشر کنم. 

وی افزود: این کتاب فرهنگ تله‌تئاترها از سال 1357 تا 1390 است. البته کتاب دیگر فرهنگ تله‌تئاترها از زمان تاسیس تلویزیون تا سال 1357 نیز به زودی منتشر خواهد شد. کتاب‌های بعدی نیز به ترتیب «فرهنگ فیلم‌های مستند تلویزیونی»، «فرهنگ سریال‌ها» و «تاریخ تلویزیون در ایران» هستند که منتشر خواهند شد. 

جهانگیریان در ادامه با اعلام خبر انتشار این آثار از طریق DVD گفت: طرح دیگری که من به صدا و سیما ارایه کردم و تصویب هم شد، انتشار DVD این تله‌تئاترها، سریال‌ها و فیلم‌های مستند در فروشگاه‌ها فرهنگی است. همچنین قرار است اطلاعات این آثار همراه با چند دقیقه‌ای از فیلم آن‌ها روی سایت اینترنتی قرار گیرد. این طرح در واقع تکمیل کننده این کتاب و کتاب‌های بعدی این پروژه است. 

جهانگیریان در پایان به دیگر کتاب‌های در نوبت انتشار خود اشاره کرد و گفت: دو نمایشنامه من با نام‌های «نقل ضحاک ماردوش» و «های و هوی» به ترتیب در نوبت نشر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سوره مهر قرار دارد. رمان تاریخی «یعقوب لیث صفاری» نیز به زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر خواهد شد. اخیرا نیز کتاب «کجایی مادرم» من از طرف انتشارات منادی تربیت به چاپ رسیده است. 

«فرهنگ تئاترهای تلویزیونی؛ از 1357 تا 1390» با پژوهش و تحقیق عباس جهانگیریان و مقدمه داریوش مودبیان، با شمارگان هزار نسخه، 608 صفحه از سوی اداره کل آموزش و پژوهش سیما منتشر شده است. بهای این کتاب در شناسه درج نشده است. 

رمان‌های «توران تو» و «بهرام گور»، «فرهنگ فیلم‌های كودكان و نوجوانان از آغاز تا سال 1367»، نمایشنامه «نقل رستم و سهراب»، «نمایشنامه تلویزیونی هنگامی كه گریه می‌دهد ساز»، «یک روز در تاکسی»، «جنگ كه تمام شد بيدارم كن»، «تركه انار»، «یک روز در اتوبوس» و «یک روز در مترو» نام برخی از کتاب‌های منتشر شده عباس جهانگیریانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها