دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
افتتاح نخستین کتابخانه شهر فتح‌المبین در دهه فجر

نخستین کتابخانه شهر فتح‌المبین از توابع شهرستان شوش در استان خوزستان همزمان با دهه فجر امسال فعالیت خود را آغاز می‌کند.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوش با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتابخانه با زیربنای 135 مترمربع از سوی مدیر شرکت دشت نرگس به اداره کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.

معصومه دیناروند افزود: این کتابخانه با عنوان «شهید آوینی» برای جمعیت 17 هزار نفری مردم فتح‌المبین پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که بخش فتح‌المبین یکی از بخش‌های محروم استان خوزستان است، اظهار کرد: این منطقه به عنوان قطب کشاورزی شهرستان شوش است اما مردم آن در حوزه فرهنگی نیازمند همت و توجه  بیشتر مسوولانند.

دیناروند در بخش دیگر سخنان خود از افتتاح کتابخانه «شهدای رغابیه» در روستای «محمد صافی» از توابع بخش فتح‌المبین خبر داد و گفت:‌ این کتابخانه با زیربنای 80 متر مربع از سوی بهیاری روستا به اداره کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.

وی افزود: با فعالیت کتابخانه جدید، بیش از سه هزار نفر از مردم و اهالی سه روستای همجوار می‌توانند از خدمات کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوش در بخش دیگر سخنان خود از افتتاح یک باب کتابخانه در روستای «سادات‌نژاد» در بخش شاوور این شهرستان خبر داد و یادآور شد: ساختمان این کتابخانه را محمد موسوی، یکی از خیران شوشی اهدا کرده است.

اکنون در شهرستان شوش 10 باب کتابخانه مشارکتی فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط