چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
رونمایی از «افسانه‌های مردم خوزستان» در نمایشگاه استانی

کتاب «افسانه‌های مردم خوزستان» شامل 41 افسانه قدیمی از استان خوزستان از سوی نشر «ترآوا» برای نخستین بار در هفتمین نمایشگاه کتاب این استان عرضه می‌شود.-

مدیرمسوول انتشارات «ترآوا» با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌ها و قصه‌های شفاهی به قلم «بتول مومن» یکی از بانوان قدیمی روستاهای اطراف اهواز است که تا پیش از این جمع آوری نشده‌اند.

هادی مدرس‌نیا افزود: این بانوی اهوازی قصه‌ها را برای نویسندگان ما روایت می‌کرد. سپس این قصه‌ها بازنویسی و توسط ویراستاران حرفه‌ای و خبره، تدوین و تنظیم شدند.

وی با بیان این‌که بیش از 200 قصه و افسانه تاکنون جمع‌آوری شده‌اند، اظهار کرد: این کتاب جلد نخست افسانه‌های مردم خوزستان است و به زودی جلد‌های دوم و سوم آن نیز منتشر می‌شوند.

مدرس‌نیا با اشاره به عرضه 150 عنوان کتاب در موضوعات عمومی در نمایشگاه، گفت: کتاب «شوش و بزرگان آن» و «ورزش شوش» به قلم جعفر دیناروند نیز از دیگر آثاری‌اند که در نمایشگاه عرضه خواهند شد.

به گفته وی، در کتاب‌ «شوش و بزرگان آن» شخصیت‌های مهم شوش در عهد باستان، اسلام و جدید و کسانی که در شوش تاثیرگذار بوده‌اند، معرفی شده‌اند.

مدرس‌نیا همچین از عرضه کتاب «آموزش تفکر» خبر داد و یادآور شد: این کتاب نوشته «رابرت فیشر» است که لیلا لطفی‌پور ترجمه آن را به عهده داشته است. این کتاب به مخاطب نحوه صحیح تفکر را یاد می‌دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره حضور ناشران استانی در نمایشگاه‌ها عنوان کرد‌: باید زمینه‌ای فراهم شود که ناشران استان‌های مختلف به استان‌های همجوار یا شهرهای دیگر بروند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

به گفته مدیرمسوول انتشارات «ترآوا»، حضور ناشران در استان‌های مختلف موجب تقویت زیرساخت‌‌های نشر استانی می‌شود و از سوی دیگر، انگیزه لازم را برای تولید فراهم می‌کند.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان تا دوم بهمن ماه از ساعت 9 تا 12 و از ساعت 16 تا 21 و 30 دقیقه در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر اهواز برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط