پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
ارایه کتاب‌های محلی قوم بختیاری در نمایشگاه خوزستان

کتاب‌های «فرهنگ بختیاری»، «دانشنامه قوم بختیاری» و«تذکره شاعران محلی‌سرای شوشتر» برای نخستین بار همزمان با هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان از سوی انتشارات «معتبر» ارایه می‌شوند._

مدیرمسوول نشر «معتبر» با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتاب «فرهنگ بختیاری» اثری از حاج موسی حاجت‌پور است که زوایای مختلف فرهنگ بختیاری را بررسی می‌کند.

سید محمدرضا علوی شوشتری افزود: چاپ چهارم کتاب «زیارتگاه‌های منطقه بختیاری» و «از لالی تا چهارمحال و بختیاری» نیز از دیگر آثاری است که در نمایشگاه امسال ارایه شده است.

وی همچنین از عرضه کتاب «دانشنامه قوم بختیاری» خبر داد و یادآور شد: این کتاب را ثریا داودی‌حموله به رشته تحریر در آورده و قوم بختیاری را در حوزه‌ها و موضوعات مختلف فرهنگی بررسی کرده است.

علوی با بیان این‌که کتاب «واژه‌های بختیاری در شاهنامه» اثری از هوشنگ بختیاریان یکی دیگر از آثار برتر این انتشارات در نمایشگاه کتاب است یادآور شد: بخشی از ایلات و قوم‌های بخش بختیاری‌های گروسی ساکن خوزستان‌اند که در این کتاب‌ها زندگی آنان بررسی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به لزوم برپایی نمایشگاه‌های استانی، یادآور شد: نمایشگاه‌های استانی به مردم انگیزه می‌دهند تا کتاب خریداری کنند. قرار دادن کتاب در معرض دید عموم مردم، کار مثبتی است که استمرار آن ضروری به شمار می‌آید.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان تا دوم بهمن ماه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 21 و 30 دقیقه در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر اهواز برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط