جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کتابخانه‌های اسکو میزبان نمایشگاه کتاب می‌شوند

امسال در سه باب کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکوی استان آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.-

کیاوش بهمن‌پور، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ با بیان این خبر اظهار کرد: در نظر داریم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو و سازمان بسیج این شهرستان در کتابخانه‌های «سهند»، «اسکو» و «ایلخچی» نمایشگاه کتاب را با تخفیف 20 درصد برپا کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون با چهار فروشنده کتاب در شهر اسکو و دو فروشنده کتاب در شهر تبریز برای تامین آثار مکتوب نمایشگاه‌ها هماهنگی‌هایی انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود که در هر یک از کتابخانه‌های اسکو بیش از 300 جلد کتاب به فروش برسد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو بیان کرد: همچنین سازمان بسیج شهرستان اسکو علاوه بر مشارکت در اجرای این نمایشگاه،‌ تامین برخی منابع این نمایشگاه را برعهده گرفته است.

وی درباره موضوع کتاب‌های نمایشگاه‌ها کتابخانه‌های اسکو عنوان کرد: موضوع این آثار انقلاب اسلامی، دهه فجر و امام خمینی(ره) است. پیش‌بینی می‌شود استقبال از این نمایشگاه‌ها مطلوب باشد، زیرا در این شهرستان تبلیغات گسترده‌ای را با نصب بنر انجام خواهیم دادیم. 

بهمن‌پور از راه‌اندازی بخش روشندلان کتابخانه شهید مطهری در دهه فجر نیز خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بهزیستی منعقد کردیم، مقرر شد تا این سازمان آمار روشندلان و بخشی از کتاب‌های بریل را تهیه کند و اداره کتابخانه‌های اسکو هم روشندلان را به طور رایگان به عضویت کتابخانه شهید مطهری درآورد و منابع بریل و گویای این قشر را تهیه کند.

وی افزود: منابع بریل و گویا را با همکاری کتابخانه مرکزی تبریز و علاقه‌مندان به تهیه کتاب‌های گویا تامین خواهیم کرد. این بخش از کتابخانه شهید مطهری در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. کتابخانه مرکزی تبریز، بزرگترین بانک اطلاعاتی کتاب‌های گویا به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط