یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
3 کتابخانه روستایی در اسکو به بهره‌برداری می‌رسند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی از بهره‌برداری سه باب کتابخانه مشارکتی در روستاهای «کَلِجاه»، «کهنمو» و «اسفنجان» خبر داد.-

کیاوش بهمن‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه‌های روستایی را سال‌ها پیش اداره جهاد سازندگی بنا کرد که هریک با چند قفسه و 600 نسخه کتاب خدمات ارایه می‌کردند اما پس از مدتی کار این کتابخانه‌ها به تعطیلی انجامید.

وی با بیان این‌که کتابخانه‌های روستایی از دریافت سهمیه منابع مکتوب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بی‌بهره‌اند، ادامه داد: در نظر داریم این سه باب کتابخانه را در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال آماده بهره‌برداری و تا پایان سال 1391 یا ابتدای سال آینده به کتابخانه مشارکتی تبدیل کنیم تا از سهمیه‌های نشریات، جراید و کتاب‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برخوردار شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو عنوان کرد: طرح مدیریت این سه باب کتابخانه توسط دهیاران طی مکاتبه‌ای که با اداره جهاد کشاورزی داشتیم و در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو که روز گذشته برگزار شد، به تصویب رسید.

وی بیان کرد: از این پس، بودجه و اعتبارات مالی مورد نیاز کتابخانه‌های «کَلِجاه»، «کهنمو» و «اسفنجان» از درآمدهای دهیاری‌های روستاها تامین خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط