دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
جهانگیریان: «گردان قاطرچی‌ها» را از دست ندهید

عباس جهانگیریان، نویسنده و نمایشنامه‌نویس کودک و نوجوان، به نوجوانان توصیه می‌کند که در ایام عید سعی کنند کتاب «گردان قاطرچی‌ها» را بخوانند. این نویسنده تاکید کرد که ‌متاسفانه پیک‌های شادی و تکالیف مدارس فرصت مطالعه را از بچه‌ها می‌گیرد.-

جهانگیریان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفـت: «گردان قاطرچی» از کتاب‌های ژانر طنز حوزه نوجوانان است که پیشنهاد می‌کنم که حتما در ایام نوروز به سراغ آن بروند. من این کتاب را خوانده‌ام و بسیار پسندیدم. این کتاب کشش و جاذبه داستانی قوی دارد و تاکنون استقبال خوبی از آن شده و جزو کتاب‌های برتر از دید مخاطبان کانون نیز بوده است.

وی با انتقاد به سیستم آموزش و پرورش افزود: اگر پیک‌های شادی و تکالیفی که مدارس و سیستم آموزشی به بچه‌ تحمیل می‌کنند، اجازه دهد، بچه‌ها در طول عید می‌توانند کتاب‌های زیادی را مطالعه کنند.

رمان نوجوانانه «گردان قاطرچي‌ها»، نوشته‌ داوود اميريان، اثر برگزيده هجدهمین دوره جایزه کتاب فصل است. اين کتاب از سوی کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان براي گروه سني «د» و «هـ» منتشر شده است.

«گردان قاطرچي‌ها»، داستاني با موضوع جنگ تحميلي عراق عليه ايران است. قهرمان اين داستان، «سياوش» نوجوان چهارده‌ساله‌اي است‌ كه با جعل شناسنامه و بزرگ‌ کردن سنش به جبهه مي‌رود. افراد گردان از دست دردسرهايي که سياوش درست مي‌کند، در امان نيستند و همه خواهان رفتن او هستند اما دست تقدير، سياوش را در راهي قرار مي‌دهد كه به كمك هم‌گرداني‌ها برود. 

جهانگیریان، متولد ۱۳۳۳ قم است. تحصیلات وی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه ادبیات نمایشی بوده است. از آثار او می‌توان «توران تور»، «شمشیرگاه»، «جنگ که تمام شد بیدارم کن »، «خانه درختی»، «خ‍واب‌ روی‍ان‌» و «خواب دخترها چپ نیست» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط