جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
روایت اول

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

درباره مسیح(ع)

تأخیر زمانی: به گفته محققان، اناجیل اولیه بیش از 60 تا 150 سال بعد از مسیح (ع) [که طبق روایات کنونی مسیحی حدس زده می‌شود بین 4 قبل از میلاد تا 29 بعد از میلاد می‌زیسته!] شروع به تألیف شده است. «اناجیل چهارگانه» فعلی اختلالات عدیده حتی در جزئیات دارند. علامه طباطبایی (درباره عدم دار زدن و به صلیب کشیده نشدن عیسی [ع] که در قرآن ذکر شده) می‌آورد؛ محققین تاریخی گفته‌اند: داستانهای تاریخ مضبوط همه با دو تن انطباق دارند که نام هر دو «مسیح» بوده و بین آن دو بیش از 500 سال فاصله است! مسیح اول حقیقی! و پیامبر خدا بوده که کشته نشده و مسیح دوم مردی باطل‌گو بوده که به دار آویخته شده و از نظر این مفسر به همین دلیل تاریخ میلادی که فعلا در بین مسیحیان معروف است، مورد شک قرار گرفته است. (نگاه شود به نزدیکی آغاز سال نو مسیحی و «کریسمس» در اوایل «دی»ماه ایرانی که بسیار به مراسم عرفی بلندترین شب سال یا شب یلدا در ایران کنون نزدیک است. این روز بقایای دین مهر با بیش از دو هزار سال قدمت و روز زایش و تولد آفتاب در نظر پیروان آن دین بوده است!) با این دلایل بی‌جهت نیست که فرقه‌ای در بین پیروان «نصاری» پدید آید، که وجود مسیح (ع) را خیالی بیش ندانسته و دردهای او و عروجش به آسمان را چیزی جز آرزوهای خلق برای بهروزی ندانند!

صفحه 61/ روایت اول(پژوهشی پیرامون قرآن و مقایسه با جایگاه‌شناسی غرب)/ محمد صالح آبک آذربایجانی/ انتشارات پلک/ چاپ اول/ سال 1391/ 202 صفحه/ 7500 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها