دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
«بیایید با هم بازی کنیم» با استقبال روبه‌رو شد

نویسنده کتاب «بیایید با هم بازی کنیم» گفت: این کتاب مصور و موزیکال به آموزش شطرنج با شیوه جدید به خردسالان می‌پردازد و می‌کوشد این ورزشِ شناختی را با شکلی ساده و جذاب همراه با رعایت اصول علمی به مخاطبانش آموزش دهد. استقبال از این کتاب تاکنون خوب بوده است.-

میترا هنرمند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: چهار ماه از توزیع و انتشار این اثر دو جلدی همراه با لوح فشرده آهنگین می‌گذرد و در این مدت با استقبال و بازخورد خوب والدین و خردسالان به ویژه در مهدکودک‌ها روبه‌رو شده‌ است.

وی ادامه داد: شطرنج به دلیل ذاتِ شناختی‌اش، یک ورزش و بازی جدی به شمار می‌آید و کتاب‌هایی که تاکنون منتشر شده نیز از چنین جدیتی برخوردار بوده‌اند. این در حالی است که خانواده‌های خردسالان بیش از پیش به قابلیت‌های این ورزش در افزایش تمرکز، ‌یادگیری و دقت فرزندانشان پی برده‌اند. اینک سن شروع و علاقه‌مندی به ورزش شطرنج به چهار سال رسیده است. من نیز کوشیده‌ام این کتاب را در قالب شعر به شکل موزیکال با رعایت اصول علمی به خردسالان عرضه کنم.

نویسنده کتاب «بیایید با هم بازی کنیم» با اشاره به این‌که شطرنج آمیخته‌ای از علم، هنر و ورزش است، اظهار کرد: جلد نخست این اثر به آموزش شطرنج به گروه‌های سنی «الف» و «ب» توجه دارد. یکی از ویژگی‌های این نوشتار، داشتن لوح فشرده موزیکال است، زیرا کودکان این گروه‌های سنی سواد خواندن و نوشتن ندارند و ویژگی موزیکال بودن علاوه بر تنوع آموزش، از وابستگی کودکان به بزرگسالان در خواندن کتاب می‌کاهد.

وی گفت: اغلب کودکان و خردسالان پس از آشنایی با مفاهیم مختلف شطرنج در خوانش و بهره بردن از نوشتارهای سطح بالا سردرگم و مضطرب می‌شوند. با توجه به این موضوع در جلد دوم کتاب «بیایید با هم بازی کنیم» تمرین‌هایی با محتوای نقاشی و ترسیم مهره‌ها، بازی‌های فکری روی کاغذ و خلاقیت‌ها ارایه می‌شوند تا کودک برای استفاده از کتاب‌های سطح‌های بالاتر و عبور از بازی‌های مبتدی به سمت بازی‌های حرفه‌ای آماده شود.

هنرمند با اشاره به این‌که کتاب «بیایید با هم بازی کنیم» زیر نظر استادان شطرنج و فدراسیون این رشته ورزشی تالیف شده است، بیان کرد: قصد دارم در آینده کتابی را با موضوع آموزش تاکتیک‌های شطرنج با توجه به روحیات خردسالان و کودکان تالیف کنم. اکنون این کتاب در مراحل نخست نگارش و جمع‌آوری اطلاعات قرار دارد و نیازمند صرف زمان است.

وی از ارایه کتاب «بیایید با هم بازی کنیم» در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این نوشتار در نمایشگاه کتاب تهران شرکت داده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با استقبال مخاطبان به ویژه در مهد‌کودک‌ها و مراکز استان‌ها روبه‌رو شود. 

جلد نخست كتاب شطرنج با عنوان «بياييد با هم بازي كنيم» در 40 صفحه و جلد دوم آن در 80 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه به ترتیب به بهاي 70 هزار و 80 هزار ريال از سوي انتشارات فرزين منتشر شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 22 اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها