شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه از «اسلام و زیبایی‌های زندگی»

زیبایی‌های زندگی اسلام و جذابیت‌های زندگی دینداران برای همه اقشار به طور کاربردی در کتاب «اسلام و زیبایی های زندگی» نوشته شده و این کتاب در غرفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ارایه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» به مباحثی مانند مبانی نظری زیبایی‌شناسی، اسلام و زیبایی، اسلام و زندگی، اسلام و زیبایی‌آفرینی آن در ساحت‌های اساسی زندگی، اسلام و زیبایی‌های شناختی، اسلام و زیبایی‌های گرایشی و زیبایی‌های رفتاری انسان در زندگی پرداخته شده است.

زیبایی‌های رفتاری انسان در ارتباط با خدا، زیبایی‌های رفتاری انسان در ارتباط با ماورای طبیعت، زیبایی‌های رفتاری ارتباط با خود، زیبایی‌های رفتاری در روابط خانوادگی، زیبایی‌های رفتاری در روابط اجتماعی، زیبایی‌های رفتاری در ارتباط با طبیعت، از دیگر مباحث مطرح شده در کتاب «اسلام و زیبایی های زندگی» به شمار می‌آیند.

هدف اصلی نویسنده از نگارش کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» ارایه کاربردی از زیبایی‌های زندگی اسلامی و نمایاندن جذابیت‌های زندگی دینداران برای همه قشرها به ویژه فرهیختگان است.

از ویژگی‌های کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» می‌توان به ارایه ساختار و تنظیم نوینی در حوزه زیبایی‌شناسی دین، برجسته‌سازی زیبایی‌های شناختی، انگیزشی و رفتاری در زندگی دین‌مداران مسلمان، توجه ویژه به دیدگاه‌های اندیشمندان اسلامی و غربی و نقد آثار و نگاه‌های صریح یا غیرمستقیم آنان اشاره کرد.

متناسب‌سازی عرصه‌های گوناگون مباحث شناختی، انگیزشی و رفتاری با موضوع معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع)، ساماندهی مبانی نظری زیبایی‌شناسی و ملایم‌سازی آن با ساحت‌های اساسی زندگی و تطبیق با قلمروهای ارتباطات انسان و نمایاندن برخی زیبایی‌های زندگی در ارتباط‌های گوناگون فرد دین‌مدار با خدا، دیگران و جهان، از دیگر ویژگی‌های کتاب «اسلام و زیبایی های زندگی» است.

کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» شامل با شمارگان هزار نسخه، در 625 صفحه و به بهای 18 هزار و 500 تومان از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ شده عرضه شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز(21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی(ره) پایان می‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط