دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
بوستان کتاب با 3 اثر از راه رسید

کتاب‌های «چرا حجاب؟»، جلد دوم مجموع «ترجمه و شرح المکاسب» و «ترجمه و شرح بدایه الحکمه» به تازگی از سوی موسسه بوستان کتاب در استان قم روانه بازار کتاب شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌ «چرا حجاب؟» را امین کشور به رشته تحریر درآورده است و در آن به طرح کلی شبهه‌ها پرداخته و با رویکرد دینی سعی بر ارایه پاسخ‌های مناسب دارد.

در بخشی از این نوشتار آمده است: ‌«یکی از زیباترین آموزه‌های دینی که هماهنگ با فطرت انسان‌هاست، رعایت پوشش است و باتوجه به طبیعت ظریف و لطیف زنان که همراه با زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوان است، حفاظت و پوشش بیشتری می‌طلبد. از طرفی همواره تردیدها و شبهه‌های متعددی علیه حجاب طرح شده که معمولاً مفهوم و خواستگاه مشترکی دارند.»

چاپ پنجم کتاب «حجاب چرا؟» با شمارگان یک هزار نسخه، در 176 صفحه و به بهای 50 هزار ريال روانه منتشر شد.

همچنین کتاب «ترجمه و شرح المکاسب» اثر شیخ مرتضی انصاری را محی‌الدین فاضل هرندی روایت و تشریح کرده است.

مكاسب، یكى از آثار برجسته فقه شیعى است كه شیخ انصارى در آن با ژرف‏اندیشى و چیره‏دستى، مسایل مربوط به مكاسب را در سه بخش محرّمه، بیع و خیارات سامان داده است. این كتاب از همان آغاز مورد توجه عالمان و فقه‏شناسان و محور تدریس و بحث و گفت‏وگو قرار گرفت. از همین رو، شرح‏هاى متعددى نیز بر آن نگاشته شده است که یكى از آن‌ها شرح حاضر است كه در آن، محى‏الدین فاضل هرندى با تسلط كامل بر مسایل محورى و كلیدى آن، سرانجام این شرح را در 14 جلد به پایان رساند.

مخاطبان این اثر می‌توانند بخش مكاسب محرمه را در چهار جلد، بخش بیع را در پنج‏جلد و خیارات را در چهار جلد مطالعه می‌کنند.

چاپ هفتم کتاب «ترجمه و شرح المکاسب» در 336 صفحه و به بهای یکصد هزار ريال به تازگی روانه بازار نشر شده است.

کتاب «ترجمه و شرح بدایه الحکمه» به روایت آیت‌الله محمدحسین طباطبایی و دکتر علی شیروانی، از دیگر آثار جدید موسسه بوستان کتاب در سال 1392 به شمار می‌آید.

در بخشی از این نوشتار آمده است: «سنت شرح‏نویسى بر مكتوبات قدیم و متقن و استوار فلسفى و غیرفلسفى، سنتى حسنه است كه از دیر زمان در محافل علمى و حوزه‏هاى علوم دینى رایج بوده است و بزرگانى چون خواجه نصیر، علامه حلى و شهید مطهرى، شرح‏هایى سودمند و ارزشمندى را ارایه داده‏اند كه مورد توجه و استفاده فضلا بوده است. بدایه‌الحكمه از متون فلسفى متقن و مختصر است و براى تسهیل آموزش و یادگیرى آن، كتاب حاضر نوشته شده است.»

جلد چهارم این مجموعه به بررسى و شرح مباحث واجب‏الوجود در زمینه‌های اثبات ذات، صفات و افعال واجب‏الوجود مى‏پردازد.

چاپ چهاردهم کتاب «ترجمه و شرح بدایه الحکمه» در 476 و به بهای 150 هزار ريال به همت بوستان کتاب در استان قم روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط