سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷
«حدیث آفتاب» خواندنی شد

کتاب «حدیث آفتاب» سیری در حیات فقهی، سیاسی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قلم مرتضی یقینی‌پور به تازگی از سوی موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر دارای سه فصل حیات فقهی، حیات سیاسی و حیات اخلاقی است. کتاب «حدیث آفتاب» برای عموم و علاقه‌مندان به این حوزه به رشته تحریر درآمده است.

مخاطبان این کتاب در فصل نخست با مضامین «تحصیلات فقهی، تحصیل در حوزه علمیه مشهد،‌ تدریس فقه، تدریس خارج فقه، شرکت در شورای فقهی افتا، مراتب فقهی، ‌فعالیت‌های فقهی، مرجعیت، مرجعیت در جهان تشیع، مرجعیت مقام معظم رهبری، تقریر دروس استادان، ‌کتاب اجتهاد در فقه استدلالی، ‌کتاب مناسک حج، پیام‌های مکتوب به محافل فقهی، معرفی دو کتاب از کتاب‌های اصلی و کتاب اجوبة الاستفتائات» آشنا می‌شوند.

فصل دوم این اثر به مباحثی چون نخستین تجربه‌های سیاسی، اولین روزهای نهضت، دیدار با نواب صفوی و شوق مبارزه، رفراندوم دروغین، ‌ماجرای مدرسه فیضیه، ماموریتی از جانب امام(ره)، بازگشت به قم و طرح کار تشکیلاتی، تفسیر قرآن کریم،‌ تبیین اندیشه اسلامی، واکنش به تبعید امام خمینی(ره)، تحصن در دانشگاه تهران، مسوولیت در دفتر امام(ره)، امامت نماز جمعه تهران، ‌نمایندگی مجلس خبرگان رهبری،‌ حزب جمهوری اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، سفر به سازمان ملل، ارتحال امام خمینی(ره) و تبیین مساله ولایت فقیه می‌پردازد.

در فصل آخر کتاب «حدیث آفتاب» درباره توکل به خدا، احسان به والدین، اهتمام به نماز اول وقت،‌ ولایت‌‌پذیری، ساده‌زیستی،‌ حساسیت در مصرف بیت‌المال، تواضع و فروتنی، سعه صدر، گذشت و بخشش، انصاف، شجاعت، عزت و اقتدار، اهتمام به نظم و انضباط،‌ اهتمام به حل مشکلات مردم و توجه به خانواده سخن به میان می‌آید.

نخستین‌ چاپ کتاب «حدیث آفتاب» با شمارگان یک هزار نسخه، در 384 صفحه و به بهای 120 هزار ريال از سوی موسسه بوستان کتاب قم روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط