دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی قرآن از «کوثر رحمانی، سراب شیطانی» دیدن می‌کنند

معاون پژوهشی موسسه فرق و ادیان و مدیر بخش «کوثر رحمانی، سراب شیطانی» نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: بیش از 50 عنوان کتاب با موضوع فرقه‌های انحرافی و نوظهور با محوریت تبلیغ ادیان و فرقه‌ها در این بخش به نمایش گذاشته می‌شوند. در این کتاب‌ها به تشریح تفکر و ویژگی‌های این فرقه‌ها در قالب فریبنده و غیرواقعی پرداخته شده است.-

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بررسی تاثیر فرقه‌های انحرافی روی سبک زندگی افراد چون جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی، روابط اجتماعی، روابط خانوادگی، ازدواج، درمان و تغذیه را هدف اصلی تشکیل این بخش عنوان کرد و گفت: در همین راستا فعالیت‌های تبلیغی و معرفی ادیان و فرقه‌های مختلف نوظهور و انحرافی در این بخش به‌طور مستقل و مجزا بررسی می شوند.

وی افزود: مسیحیت، فرقه‌ صوفیه (صوفیان گنابادی، فرقه‌ای که مرکز آن در فرانسه است و از سوی سازمان جاسوسی فرانسه تغذیه می‌شود)، فرقه‌های عرفانی نوپدید (پوچ‌گرا) همچون فرقه‌‌های فرد‌محور فیلیپ برگ (رهبر شیطان‌پرستان دنیا)، پیروان اوشو، پائولو کوئیلیو، پل توئیچل، فالون دافا و همچنین مدعیان داخلی مانند عرفان کیهانی (حلقه)، بهائیت، پان‌ایرانیست‌ها که به هر نحوی و هر بهانه‌ای با دین و اصول اخلاقی و اجتماعی و عرفی مقابله و مخالفت می‌کنند، زیرا دین و عرف را مانعی برای افکار و فعالیت‌های باطل خود می‌دانند و سازمان منافقین، فرقه‌هایی‌اند که در این بخش و آثار موجود در این بخش به آن‌ها پرداخته شده است.

معاون پژوهشی موسسه فرق و ادیان در ادامه از برگزاری دو نشست تخصصی در این بخش خبر داد و افزود: نشست «امور خارق‌العاده و سوء‌استفاده فرقه‌ها برای جذب» با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین جواد محرابی، مدیر موسسه فرق و ادیان، عصر پنجشنبه (دوم ماه مبارک رمضان) از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود. همچنین نشست «نقد و بررسی عرفان حلقه (کیهانی)» با سخنرانی محمدی، کارشناس فرق و ادیان، از ساعت 18 تا 20 روز جمعه (سوم ماه مبارک رمضان) در این بخش برگزار خواهد شد. 

مدیر بخش «کوثر رحمانی، سراب شیطانی» نمایشگاه قرآن درباره دیگر فعالیت‌های مختلف این بخش از نمایشگاه عنوان کرد: ارایه پنج بروشور تخصصی با موضوع فرق و ادیان، ارایه کلیپ و فیلم، نمایش کتاب و محصولات فرهنگی، نمایش نمادها، لباس‌ها و پرچم‌های فرقه‌های مختلف انحرافی گوشه‌هایی از فعالیت‌های بخش «کوثر رحمانی، سراب شیطانی» است که در طول برپایی نمایشگاه به همت موسسه فرق و ادیان انجام می‌شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر‌ماه به مدت یک‌ ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. شروع رسمی کار نمایشگاه برای بازدید علاقه‌مندان از شنبه (15 تیر‌ماه) خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط