شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
نمایشگاه قرآن فرصت مغتنمی برای ارایه توانمندی‌های قرآنی کشور است

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با رویکرد سبک زندگی قرآنی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای ارایه توانمندی‌های قرآنی کشور فراهم کرده است.-

حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌کوشیم مبتنی بر آیات قرآنی و روایات ائمه اطهار (ع) به پرسش‌های مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی پاسخ داده شود.

وی در ادامه گفت: تمام بخش‌های این دوره از نمایشگاه قرآن کریم مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه قرآن را پیگیری و درباره آن‌ها نشست‌های تخصصی برگزار می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در بیست‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت‌های ارزشمندی را شاهد خواهیم بود، افزود: در این نمایشگاه زندگی جهادی عارفان و عالمان بزرگی که برای همگان الگو و سرمشق بودند، به تصویر کشیده شده است. آقا مجتبی تهرانی، مرحوم آیت‌الله مجتهدی، آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله حق‌شناس از  شخصیت‌هایی هستند که در این نمایشگاه به زندگی آن‌ها توجه شده است.

حسینی بیان کرد: ارایه قهرمان‌های قرآنی و آثار پژوهشی، دانشگاهی و حوزوی از دیگر اقدامات این دوره از نمایشگاه قرآن کریم به شمار می‌آید. همچنین در این نمایشگاه حضور فعال نهادهای مختلف قرآنی کشور را شاهد هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که «محتوای بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای چه قشری از جامعه قابل استفاده است؟» گفت: آثار و فعالیت‌های این نمایشگاه به گونه‌ای ارایه شده‌اند که از کودکان و نوجوانان گرفته تا نخبگان، عالمان و فرهیختگان کشور می‌توانند از محتوای آن‌ها بهره‌مند شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این نمایشگاه همزمان با ارایه آثار قرآنی کشور اسلامی ایران به عرضه آثار قرآنی سایر کشورهای اسلامی نیز اقدام کرده‌ایم. بسیاری از افراد به ترجمه این آثار با هدف آشنایی با جهان اسلام علاقه‌مند هستند. بنابراین نمایشگاه قرآن از این جنبه می‌تواند بسیار مفید باشد و امیدوارم همه مردم بتوانند از این رویداد بزرگ قرآنی نهایت استفاده را ببرند.

حسینی با اشاره به سایر فعالیت‌های بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: ارایه آیات و روایات متعدد در قالب هنر از اهداف این دوره از نمایشگاه قرآن کریم محسوب می‌شود. در این راستا در طول برپایی نمایشگاه قرآن کریم اجرای هنرهای نمایشی، تصویری و تجسمی متنوعی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم نشست‌های متعددی با رویکرد سبک زندگی قرآنی برگزار خواهد شد. رونمایی از کتاب‌های حوزه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه معنوی به شمار می‌آید.

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمعه (14 تیر) با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد. این نمایشگاه به مدت یک ماه در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به حوزه قرآن خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط